Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Jo, jag vet att Swiss i P-klass var en höjdarväg i A3 förut, men hela Lufthansagruppen verkar ju hopplös numera.

Läste att Avianca var rätt bra, men då gäller det att planera in en resa där man kan mellanlanda i Bogota.. ;)

Tänkte om det fanns något intressant med t.ex. Thai...och exakt nu skriver gnisten det, galet :) Precis sådana tips jag letar efter!

Tillägg: Intjäningen från en hel drös ANA economy discounted till A3 verkar intressant också:
Economy Discounted

B, M, U, H, Q, V, W, S 100%

Last edited:
Singapore Airlines W och L klass ger också 100% intjäning till Aegean Airlines Miles+Bonus.
Bland de billigaste bokningsklasserna (Q, N, V) ger 0% miles dock.

L klass används ofta till tillfälliga online kampanjer och det brukar att vara billigare än Q, N, V klasser.

All airlines | Miles+Bonus

Riktigt bra tips, doktorn, tackar!
För det mesta verkar SQ och ANA ha en lite annan syn än jag på vad som är billig economy ;), men kan tänka mig att det kommer kampanjer då och då med "rätt" bokningsklass som du nämner.
Kollade Air China lite snabbt när jag ändå kollade Fjärran Östern, känns lite som fallet med Turkish att det visserligen inte är svårt att hitta billiga biljetter som ger intjäning, men då reducerad, 25-75 %.

Ny här och kanske fel tråd att posta i men provar ändå.

Tänkte försöka få tillbaka mitt aegean guld nu innan den 24e November och behöver 48000 airmiles, någon som har bra idé på resor som når upp till detta för inte alltför dyrt. Kommer flyga från ARN.

Ny här och kanske fel tråd att posta i men provar ändå.

Tänkte försöka få tillbaka mitt aegean guld nu innan den 24e November och behöver 48000 airmiles, någon som har bra idé på resor som når upp till detta för inte alltför dyrt. Kommer flyga från ARN.
Välkommen till BusinessClass, @Peder Eriksson!

Ja, tyvärr det är fel tråd att posta i om du frågar efter vilka resor man ska göra för att tjäna 48.000 miles till Aegean Miles+Bonus.

Det finns en annan tråd som passar bättre för din fråga.

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Postar om här då jag tidigare postade i fel tråd.

Hej Peder

Det är bra intjäning om du flyger SAS. SAS GO har 100% intjäning, och Plus har 200%.

Kika om du hittar bra priser med SAS i Plus på longhaul. Kan tänka mig att Miami eller HK/Shanghai kan ha bra priser om du är flexibel. Jag har också tjänat in mycket genom att boka in mellanlandningar, eftersom det är 1200 minimum-miles i Plus.

Är det 48000 inkl (4-6) legs med Aegean, förresten?

48000 miles är en hel del att flyga ihop, även om det är 200% intjäning. Det skulle kräva 2 tur och retur i minst SAS Plus till Los Angeles/Hong Kong, då komemr det saknas ungefär 4000 miles efter det.
Räcker det inte med 24000 miles om du kan göra 4 segment med Aegean också? I så fall skulle jag ta SAS plus över en helg till något av ovan nämnda destinationer och sedan komplettera med att åka ARN-ATH-XYZ-ATH-ARN där XYZ är en destination i norra europa, tex kan man boka ARN-ATH-LHR för några hundra kronor (dock lär det vara dyrare närmsta månaden då det är kort inpå).

Toppen