Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Dr. Miles

Expert
Har du möjligtvis en länk till zonindelningen vid uttag av awardflighter?

Det här är Star Alliance award chart:
All airlines | Miles+Bonus

och det här är beskrivning av zonindelning: (PDF fil)
https://en.aegeanair.com/-/media/62b7b0e9cd3546599c33f381a66d2c3e.ashx

Aegean Airlines skrev:
REGIONS COUNTRIES INCLUDED IN EACH REGION

EUROPE
Albania, Andorra, Armenia, Austria, Azerbaijan, Belarus, Bosnia & Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Georgia, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania,
Luxembourg, F.Y.R.O.M., Malta, Moldova, Monaco, Montenegro, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Russia, San Marino, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Ukraine, United Kingdom, Vatican City, Turkey

NORTH AFRICA
Algeria, Libya, Morocco, Sudan, Tunisia, Western Sahara, Egypt, Sahrawi Arab Democratic Republic, Israel

MIDDLE EAST
Bahrain, Kuwait, Oman, Qatar, Saudi Arabia, United Arab Emirates, Yemen, Iraq, Jordan, Lebanon, Syria, Iran

CENTRAL & SOUTH AFRICA
Benin, Burkina Faso, Cape Verde, Cote d' Ivoire, Gambia, Ghana, Guinea, Guinea-Bissau, Liberia, Mali, Mauritania, Niger, Nigeria, Senegal, Sierra Leone, Togo, Angola, Burundi, Cameroon, Central African Republic, Chad, Congo, Equatorial Guinea, Gabon,
Rwanda, Sao Tome and Principe, Comoros, Djibouti, Eritrea, Ethiopia, Kenya, Madagaskar, Malawi, Mauritius, Mozambique, Seychelles, Somalia, Tanzania, Uganda, Zambia, Zimbabwe, Botswana, Lesotho, Namibia, South Africa, Swaziland, British Indian
Ocean Territory, Mayotte, Reunion, St. Helena, Canary Islands, Ceuta, Madeira, Melilla, Socotra, Puntland, Smaliland

CENTRAL ASIA
Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, Turkmenistan, Uzbekistan, Afghanistan, Pakistan, Russia-Siberia, India, Bangladesh, Bhutan, Maldives, Nepal, Sri Lanka

FAR EAST
China, Hong Kong, Japan, Macau, Mongolia, North Korea, South Korea, Taiwan, Brunei, Cambodia, East Timor, Indonesia, Laos, Malaysia, Myanmar, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam

OCEANIA
Australia, New Zealand, Fiji, New Caledonia, Papua New Guinea, Solomon Islands, Vanuatu, Micronesia, Guam, Kiribati, Marshall Islands, Nauru, Northern Mariana Islands, Palau, Wake Island, American Samoa, Cook Islands, Easter Island, French Polynesia,
Niue, Pitcairn Islands, Samoa, Tokelau, Tonga, Tuvalu, Wallis and Futuna

NORTH AMERICA
Anguilla, Antigua and Barbuda, Aruba, Bahamas, Barbados, Bermuda, British Virgin Islands, Canada, Cayman Islands, Clipperton Island, Cuba, Dominica, Dominican Republic, Greenland, Grenada, Guadeloupe, Haiti, Jamaica, Martinique, Mexico, Montserrat,
Navassa Island, Netherlands Antilles, Puerto Rico, Saint Barthelemy, Saint Kitts and Nevis, Saint Lucia, Saint Martin, Saint Pierre et Miquelon, Saint Vincent and the Grenadines, Trinidad and Tobago, Turks and Caicos Islands, United States, U.S. Virgin Islands

CENTRAL AMERICA
Belize, Guatemala, Honduras, El Salvador, Nicaragua, Costa Rica, Panama

SOUTH AMERICA
Argentina, Bolivia, Brazil, Chile, Colombia, Ecuador, French Guiana, Guyana, Paraguay, Peru, South Georgia & South Sandwich Islands, Suriname, Uruguay, Venezuela

HAWAII
Hawaii, Maui, Kaho 'olawe, Lana'i, Moloka'i, O'ahu, Kanua'i, Ni'ihau

Fredrik_

Medlem
Kommer ha för spridda flyg för att nå guld hos EB i år får plocka det nästa år. Funderade därför på hur fort samt viktigast hur billigt kan man flyga ihop ett Aegan Guld tänkte att det vore trevligt med åtminstonde ett *G att använda mig av innan jag intjänat ett EBG nästa år.

Har 8 intraeuropa legs bokade med LH just nu i eco men kommer köpa cash upgrade på 4 av de för rimlig peng. Någon bra plan eller ska jag kreditera det till EB istället och satsa på EBG nästa år?

Dr. Miles

Expert
Har 8 intraeuropa legs bokade med LH just nu i eco men kommer köpa cash upgrade på 4 av de för rimlig peng. Någon bra plan eller ska jag kreditera det till EB istället och satsa på EBG nästa år?
Om du krediterar en flight som du har uppgraderat med cash, är det inte säkert att du får miles enligt uppgraderade klassens miles.
Räkna med att du får miles enligt din ursprunglig bokningsklass.

Fredrik_

Medlem
Om du krediterar en flight som du har uppgraderat med cash, är det inte säkert att du får miles enligt uppgraderade klassens miles.
Räkna med att du får miles enligt din ursprunglig bokningsklass.

Hmm är en risk förstås, läste på flyertalk att flera fått poäng baserad på uppgraderad klass vi lär få ett svar efter att jag prövat iallafall.

Dr. Miles

Expert
Jag kollade på det och det är ingen fara med bokningsklass om jag mindes rätt men ska dubbelkolla. Tack för varningen!
Billiga Lufthansa Economy class biljetter inom Europa (bl a L, T, E, K klass) ger inga miles till Aegean Airlines Miles+Bonus.
Aegean Airlines skrev:
Lufthansa

Domestic (Germany)
Note: Miles cannot be earned in booking classes: O, I, X, R, N, L, T, E, K, P, F, A, G.

European Cross Border
Note: Miles cannot be earned in booking classes: O, I, X, R, N, L, T, E, K, P, F, A, G.

International
Note: Miles cannot be earned in booking classes: O, I, X, R, L, T, K, P
All airlines | Miles+Bonus

Toppen