Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Denna fråga har förmodligen varit uppe förut men jag behöver ett klarläggande:

Snart ska jag göra min första resa med kreditering till Miles&Bonus, PEK-ICN med Air China. Vid bokningstillfället bestämde jag att intjänade miles ska gå till Aegean. Jag vill så klart ha tillgång till fördelarna med EBG under resan som priority tag, fast track och lounge.

När jag kommer till incheckningsdisken i PEK och visar mitt EBG-kort finns det risk för att kommande miles förs över till EBG istället?
Behöver jag säga till speciellt att jag reser som EBG och miles ska till Miles&Bonus?

SK: Stockholm - Malaga (AGP) finns för 3432:-

Söndag 25 Augusti
Söndag 1 September
Fredag 6 September
Söndag 8 September
Lördag 21 September
Söndag 22 September
Söndag 29 September
(Även i Oktober, November osv..)

Avgångs & ankomsttider: 15.45 - 20.10 / 21.05 - 01.15+1

Inte riktigt lika bra som LPA men nästan. Ger cirka 7500 poäng.

Edit: Hur fungerar det vid Codeshare? Dvs SAS operated by TG.

Stockholm - Bangkok går att göra över en helg (Fredag - Söndag) för 6000 SEK

Visa bifogad bild 16641

Jag är usel på reglerna kring codeshare så hjälp vore uppskattat. K hos SAS blir "?" hos TG?
Finns det någon bra sida där man kan läsa på om codeshare regler?

Finns ju annars ARN-CPH-PEK för 5400 SEK och det är ju nästan lika långt.
Då slipper man blanda in codeshares.

En nära vän till mig flög codeshare på Lufthansa till Busan, Sydkorea via Frankfurt. Han hade SAS boardingcard med SK fligth nummer men flög Lufthansa metal och han fick 100% :) dock vet jag inte vad som gäller på Thai :(

LX tor BKK låter onekligen väldigt mycket skönare. ;)

Har någon här erfarenhet av FQTV/FQTS då man checkar in på Swiss på ARN, som kan vägleda? :)

Har någon här erfarenhet av FQTV/FQTS då man checkar in på Swiss på ARN, som kan vägleda? :)

Har inte hört någon som träffat en agent som vet hur man gör... Har hänt mig mer eller mindre av misstag någon gång (skicklig agent utan att jag bad om det specifikt), men räkna inte med att det händer alls.

Toppen