Försöker läsa på och inser att min poängintjäning till EB ger mig föga då jag numera flyger extremt sällan med dem.
Har dock en flygning GOT-ORD inbokad som jag kommer försöka uppgradera via OT till C (eller Y) och inser att jag får ihop en del poäng med lite tur där.
Jag försöker som sagt var lära mig hur tusan jag ska maximera mina poäng och vart jag bäst bör samla dem och försöker därmed läsa på och förstå.
Bara så att jag har fattat det hela rätt här, kan nog vänlig själ hjälpa mig att dubbelkolla?
Routemap
Vilket jag fick fram att det blev 4517 mi vilket då blir detsamma antalet poäng om man flyger ekonomiklass med SAS enkel väg - korrekt?
Flygger jag i stället C eller Y så får jag 200%.
Så med lite tur får jag 4517 x 2 x200% plus 1000 miles i sign up bonus?
Isf är jag uppe i 19000 miles och saknar bara 1000 miles? Hur får jag lättast och billigast dessa 1000 miles isf? Tips?
Eller har jag tänkt helt galet här?
Tack på förhand!![]()
Ungefär iaf. Du får dock aningen fler miles än du räknat med på delsträckan GOT-ARN. Den faktiska sträckan är 245mi för GOT-ARN, men det minsta du kan få på Miles & Bonus med SAS är 600mi.
Om du uppgraderas får du 1.200mi på delsträckan GOT-ARN, enkel väg, (i Z) och klarar därmed med marginal Aegean Gold.
Du bör få 20.448mi inkl sign up-bonus i Business class och 10.744 om det blir ekonomiklass. Det kan förekomma vissa avvikelser i faktiska miles, men "säkerhetsmarginalen" bör räcka om du blir uppgraderad.
Men uppgraderingen blir ju bara på ARN-ORD isf, men bör jag klara mig ändå?
Knepigt att försöka räkna ut alla mi hit och poäng dit. Tusen tack för hjälpen!![]()
Hej!
Jag har en flygning, code share, där Air dolomiti har kört en LH-flight. Hur krediterar jag den flygningen till A3? den har ju en flightnummer som börjar på EH och inte LH..
Kan man få miles om man använder USDM för att köpa en biz/first resa till Asien någonstans?