Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Hur är det med användandet av miles från Aegean mot andra flygbolag sedan då? Vad får man ut av dessa 20500 miles? Kan va värt om man precis startar sitt Aegean konto och får de i 2 år :) För de gäller väl från man intjänat det + 1 år till?

Last edited:
Hur är det med användandet av miles från Aegean mot andra flygbolag sedan då? Vad får man ut av dessa 20500 miles? Kan va värt om man precis startar sitt Aegean konto och får de i 2 år :) För de gäller väl från man intjänat det + 1 år till?

Har för mig man får det hela året man blir guld plus 2 år till? Om jag kommer ihåg tidigare trådar rätt så ska man skaffa guldkortet så tidigt som möjligt på året.

Har för mig man får det hela året man blir guld plus 2 år till? Om jag kommer ihåg tidigare trådar rätt så ska man skaffa guldkortet så tidigt som möjligt på året.

Precis vad jag också funderade på om de inte är så? Men kör dom på kalenderår eller på medlemsår som EB?

Precis vad jag också funderade på om de inte är så? Men kör dom på kalenderår eller på medlemsår som EB?

Kalenderår tror jag, rätta mig gärna om jag har fel.
Har hittat möjlig resa som är lite lockande i och med att jag har semester att ta ut. 6717 kronor går den på.
Capture.jpg

Man borde blir *G utan det sista benet med SAS, men alla SAS bokningsklasser ger väl 100% till Aegean i vilket fall.
Man skulle hinna med en fika på Manhattan på utvägen, och på hemvägen 10 timmar i Houston, vad man nu ska göra då :).

Last edited:
Kalenderår tror jag, rätta mig gärna om jag har fel.
Har hittat möjlig resa som är lite lockande i och med att jag har semester att ta ut. 6717 kronor går den på.
Visa bifogad bild 17151

Man borde blir *G utan det sista benet med SAS, men alla SAS bokningsklasser ger väl 100% till Aegean i vilket fall.
Man skulle hinna med en fika på Manhattan på utvägen, och på hemvägen 10 timmar i Houston, vad man nu ska göra då :).

Du kan köpa billiga United miles på United webbsida med Award Accelerator. Du kan köpa nästan 40.000 miles (2 gånger x total flygavstånd)
Sedan kreditera själva flygning till Aegean Miles&Bonus.

Resan är väl över 20k miles tor så man borde väl kunna köpa över 40k miles i så fall? Då kan man ju dessutom ta en tur Tokyo-Söderhavet i Business :)
Låter som en bättre och bättre idé måste jag säga. Stå ut 30+34 timmar i ekonomi har man gjort förut till australien så inget är omöjligt :)

Hur mycket kostar dom att köpa som award accelerator? Kan man få fram det utan att göra en bokning och se vad man blir erbjuden?

Hur mycket kostar dom att köpa som award accelerator?
Det kostade ca 21 USD per 1.000 UA miles när jag köpte sist.

Om priset är fortfarande samma blir kalkylen så här:
40.000 UA miles = 840 USD = ca 5.700 SEK

Kan man få fram det utan att göra en bokning och se vad man blir erbjuden?
Du kan köpa miles först efter din bokning är biljetterad.
  1. Boka din biljett på United.com
  2. Sedan gå till Manage Reservations.
  3. Du får ett erbjudande att köpa miles med ett förmånligt pris upp till 2 x total flygavstånd (jag vet ej om codeshare flight räknas i totala avståndet).

Jag vet inte biljettregler av UA V klass biljett till Sao Paulo men L klass biljett till Buenos Aires tillåter en fri stopover och ytterligare en stopover för 100 USD.

http://www.businessclass.se/deals/9...-aires-t-r-united-7-300-sek-inkl-skatter.html

Last edited:
Har nyligen börjat kreditera flygningar till A3. Har däremot konstant råkat ut för någon slags bugg, där mitt konto indikerar 0 "total tier miles", men award milesen krediteras korrekt. När jag kontrollerar flygningarna i "activities" ser jag tier milesen postas korrekt där separat.

Kommer min status att påverkas av detta, när jag nu passerar 4000 poäng om en vecka och mer väsentligt när jag passerar 20k poäng i augusti? Har någon råkat ut för ett liknade problem?

Har nyligen börjat kreditera flygningar till A3. Har däremot konstant råkat ut för någon slags bugg, där mitt konto indikerar 0 "total tier miles", men award milesen krediteras korrekt. När jag kontrollerar flygningarna i "activities" ser jag tier milesen postas korrekt där separat.

Kommer min status att påverkas av detta, när jag nu passerar 4000 poäng om en vecka och mer väsentligt när jag passerar 20k poäng i augusti? Har någon råkat ut för ett liknade problem?

Samma sak händer för mig, och många fler. Det kommer alltid tillbaka för mig, tror inte du ska behöva oroa dig, men om ditt konto inte skulle uppgraderas efter några dagar får du väl ringa Aegean. :)

Toppen