Flyger till wien från ARN med Austrian och tillbaka via Zurich med Swiss. FIck bekräftelse från AMEX nu och såg att det stod klass S. Kikade på Aegans sida och vad jag förstår får jag inget för resan med Austrian då men väl för Swiss. Någon som kan bekräfta eller dementera? Ska jag lägga Austrian-benet till EB istället?
Jag är total nybörjare men tänkte att jag skulle ta tag i det här med att bli lite en lite mer medveten resenär![]()
Annat alternativ är till ANA Mileage Club då kan man söka bonusresor utan workaround.Till Aegean får du endast poäng på Swiss-flyget i klass S. Vad jag kan se så får du inga EB-poäng på Austrian i S-klass http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/Flygbolag/Austrian_Airlines/
Om du har högre status hos A3 eller SK så skulle jag lägga flygningen där eftersom chansen för uppgradering borde öka. Annars så spelar det ingen roll. Noll poäng är noll poäng![]()
Hej. Är nybliven Aegeanmedlem och planerar på A* Guld inom ett halvår förhoppningsvis. Vad händer om jag hinner om jag når en ny nivå redan vid utresan och på hemresan ca 10 dagar senare (troligtvis från USA) vill utnyttja denna nivå (t.ex extra baggage) Är detta möjligt eller måste jag vänta på att jag fått mitt nya kort i brevlådan? Får man ett mail provisoriskt kort med den nya nivån via email precis som vid registrering?