Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Tack för två mycket snabba och bra svar. Känner mig redan hemma :) Då säger jag till vid incheckningen när jag ska till USA. Försökte även registrera några flygningar jag gjorde i Juni/Juli får se om de går igenom. I så fall har jag Guld efter USA resan.

Ni gurusar här på BC kan ju rätta mig om jag har fel men jag tror att det ska gå att efterregga samtliga (giltiga) resor inom 3 månader så hoppas att de går igenom. :)

Jag efterregistrerade sambons flygning till Thailand runt nyår för tre veckor sedan, gick alldeles utmärkt. Hon blev blue med upgrade date 18 aug. Passar utmärkt eftersom vi snart flyger till NYC med Swiss i C och hon därmed också blir *G. :)

Hej,

Jag har försökt bilda mig en uppfattning gällande en resa med Star Alliance (SAS + united) mellan Arlanda och Austin T/R. Men jag lyckas inte komma till klarhet om hur mycket poäng det finns att tjäna på följande Flight och bokningsklass med Aegean:

18 SEPT SK 903 ARLANDA CHICAGO 10.25 12.55 Bokningsklass T
18 SEPT UA 1483 CHICAGO AUSTIN 15.00 17.59 Bokningsklass Q
22 SEP UA 3458 AUSTIN CHICAGO 10.50 15.49 Bokningsklass E
22 SEP SK 904 CHICAGO ARLANDA 17.20 07.15 (ANKOMST 23 SEP) Bokningsklass T

Jag utgår från följande länk;
Aegean Airlines | Earn Miles

Hej,

Jag har försökt bilda mig en uppfattning gällande en resa med Star Alliance (SAS + united) mellan Arlanda och Austin T/R. Men jag lyckas inte komma till klarhet om hur mycket poäng det finns att tjäna på följande Flight och bokningsklass med Aegean:

18 SEPT SK 903 ARLANDA CHICAGO 10.25 12.55 Bokningsklass T
18 SEPT UA 1483 CHICAGO AUSTIN 15.00 17.59 Bokningsklass Q
22 SEP UA 3458 AUSTIN CHICAGO 10.50 15.49 Bokningsklass E
22 SEP SK 904 CHICAGO ARLANDA 17.20 07.15 (ANKOMST 23 SEP) Bokningsklass T

Jag utgår från följande länk;
Aegean Airlines | Earn Miles

100% bonus får du, vilket blir cirka 10464 miles till Aegean

Skulle dock inte kalla det bonus, vilket är vad man normalt sett får utöver de intjänade miles. Men 100% intjäning verkar stämma. Varför hade du svårt att komma fram till det själv?

Hej!

Undrar om det är någon här som har koll på Aegean Miles&Bonus.
Jag har uppnått blå nivå nyligen. Jag har nu 8404 award miles.

När jag ser på Aegean's hemsida så står det "Once you have collected 16,000 miles within one year from the date which you qualified to the Blue status, you will receive the Gold Card."

Som jag uppfattar detta behöver jag nu 16.000 miles (inte 8000 miles) för att uppnå Guld status.
Är detta korrekt?

Mvh,

Totalt behöver du 20.000 poäng. Men från ögonblicket du fick blå status (4000 poäng) så har du ett år på dig att skrapa ihop resterande 16.000 miles.

Hej!

Du behöver lite drygt 11'600 miles för att få guldstatus. Det krävs 20'000 miles för guld.

Trevlig helg!
/ Smuffe

Toppen