Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Tack för ett snabbt svar!

Ska resa SVG - LHR LHR - OSL OSL - SVG med SAS i V klass(ungdomsklass). Enligt mina beräkningar vill detta ge mig 1948 miles.
Vilket då innebär att jag har 6404 miles kvalificerat efter blå nivå.

Då behöver jag alltså 10.000 miles. Är det någon som har en idé om ett snabbt och billigt sätt att tjäna dessa? Reser helst ifrån Stavanger eller Oslo.

Tack för ett snabbt svar!

Ska resa SVG - LHR LHR - OSL OSL - SVG med SAS i V klass(ungdomsklass). Enligt mina beräkningar vill detta ge mig 1948 miles.
Vilket då innebär att jag har 6404 miles kvalificerat efter blå nivå.

Då behöver jag alltså 10.000 miles. Är det någon som har en idé om ett snabbt och billigt sätt att tjäna dessa? Reser helst ifrån Stavanger eller Oslo.

Det är korrekt!
Kolla på V-klass biljetter ner till Malaga via Oslo eller liknande. Det ger väldigt bra intjäning för en relativt billig peng. ;)

En snabb sökning på SAS hemsida ger det här resultatet i oktober, SVG-CPH-LHR-CPH-SVG i GO samma dag vilket skulle ge dig 4x600 miles, totalt 2400 miles.

Screenshot_2013-09-06-18-41-53.png

Borde ju gå att få bättre utdelning en så?
Detta ger ju endast 1.1 miles per SEK. Behöver 10.000 miles! (PS. Min resa till London är redan bokad).

Hej! Jag tänkte boka ett flyg till Lima. Det är med Lufthansa som jag gör detta, (Arlanda - Frankfurt - Bogota - Lima). Sträckan mellan Bogota Lima flygs av Trans American Airlines. Kan jag få mileage credits på Miles & Bonus (Aegean) för den flygningen också? Eller är det bara Lufthansas flyg jag får räkna?

Hej! Jag tänkte boka ett flyg till Lima. Det är med Lufthansa som jag gör detta, (Arlanda - Frankfurt - Bogota - Lima). Sträckan mellan Bogota Lima flygs av Trans American Airlines. Kan jag få mileage credits på Miles & Bonus (Aegean) för den flygningen också? Eller är det bara Lufthansas flyg jag får räkna?

Trans American Airlines?

Jag antar att du menar TACA (Transportes Aéreos del Continente Americano : TA). I så fall är de också Star Alliance medlem, så du bör kunna kreditera TACA flygning till Aegean Miles&Bonus, förutsatt bokningsklassen du är bokad i ger miles.

Toppen