Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Plötsligt blev min kommande USA-tripp i lågpris-ekonomi med sas poänggivande och tillräckligt för A3 guld :D

Nu måste det bara vara för bra för att stämma? Bokningsklass "A" T/R ARN-LPA i November kostar 4.432SEK och ger ca 11.000miles till A3. Inkl bonusen man får när man skaffar kortet har man 12.000miles!

Economy extra är alltså bokningsklass A? (SAS hemsida visar ju tyvärr inte mer än hur många poäng det ger till EB)

Last edited:
Economy extra är alltså bokningsklass A? (SAS hemsida visar ju tyvärr inte mer än hur många poäng det ger till EB)
Jag vet inte om det är webbläsarespecifikt problem men jag kan se vilken/vilka bokningsklass som bokas i när jag väljer flighter på SAS.se.

Screenshot20130608_4.png

Det här är ju för bra för att vara sant.. :)
För 4432:- kan man åka en Lördag 07.00 - 12.00 och sen hem 13.00 - 19.45.

Ska se efter om LPA är det enda eller om vi har fler bra alternativ innan November.

Last edited:
SK: Stockholm - Malaga (AGP) finns för 3432:-

Söndag 25 Augusti
Söndag 1 September
Fredag 6 September
Söndag 8 September
Lördag 21 September
Söndag 22 September
Söndag 29 September
(Även i Oktober, November osv..)

Avgångs & ankomsttider: 15.45 - 20.10 / 21.05 - 01.15+1

Inte riktigt lika bra som LPA men nästan. Ger cirka 7500 poäng.

Edit: Hur fungerar det vid Codeshare? Dvs SAS operated by TG.

Stockholm - Bangkok går att göra över en helg (Fredag - Söndag) för 6000 SEK

sas.png

Jag är usel på reglerna kring codeshare så hjälp vore uppskattat. K hos SAS blir "?" hos TG?
Finns det någon bra sida där man kan läsa på om codeshare regler?

Finns ju annars ARN-CPH-PEK för 5400 SEK och det är ju nästan lika långt.
Då slipper man blanda in codeshares.

Last edited:
Jag är usel på reglerna kring codeshare så hjälp vore uppskattat. K hos SAS blir "?" hos TG?
Finns det någon bra sida där man kan läsa på om codeshare regler?

Finns ju annars ARN-CPH-PEK för 5400 SEK och det är ju nästan lika långt.
Då slipper man blanda in codeshares.

Undvik allt vad codeshare heter om du vill vara säker på vilka poäng du får, enda undantaget är väl SAS-United, där alla Economy ger 100% och alla Business ger 200%.

Ingen kan säga säkert vilken bokningsklass du hamnar i hos det opererande bolaget vid codeshare :(

Hej!

Har genomfört min tredje och näst sista resa för att nå guld, den sista är nästa vecka, alla med SAS.
Jag åkte den 17:e GOT-MMX, men har fortfarande inte fått poäng än.
Det brukar ju ta 4 dagar att få poäng från SAS, detta är ganska frustrerande, det stod ju A3*S på biljetterna.
När tror ni poängen kommer? När ska jag retro-claima?

Jag frågade i SAS-chatt (gissa hur mycket det hjälpte).
Tack på förhand

Toppen