Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Pho

Medlem
Hade samma upplevelse tidigare i år då mile var registrerade efter 3 dagar... Väntar dock fortfarande på guldkornen... Hade hoppats på att få det i tid för min resa nu i nästa vecka...
 

AndreasW

Medlem
Givetvis trevligast med Business, men vill gärna informera personer under 26år att alla SAS ungdomsbiljetter ger 100% till Aegean. ARN-LPA ger t.e.x över 5.000mi T/R för 2.200SEK.

Bara ett litet tips! :)

Kollade på att göra detta men det var riktigt dåligt med flygtiderna. Hemvägen gick via OSL med övernattning där kan ju vara kul att göra ändå... Tror du man skulle hinna ut och igenom säkerhetskontrollen på en timme i LPA?
 

Pho

Medlem
Hade samma upplevelse tidigare i år då mile var registrerade efter 3 dagar... Väntar dock fortfarande på guldkornen... Hade hoppats på att få det i tid för min resa nu i nästa vecka...

Så idag kom så äntligen guldkortet.... 5 veckor efter att rätt antal miles hade tjänats in...
 

Snosken

Medlem
En liten undran angående guld med A3.

Om jag förstått det helt rätt så behöver man inte göra någon flight alls med A3 för att nå guld? Utan det går bra att jobba sig upp enbart med partners?
 
En liten undran angående guld med A3.

Om jag förstått det helt rätt så behöver man inte göra någon flight alls med A3 för att nå guld? Utan det går bra att jobba sig upp enbart med partners?

Korrekt.

Sedan är det bara att kreditera en flygning dit var 36:e månad. :)
 
Last edited:

Snosken

Medlem
jaså? Så när man fått Guld behöver man alltså bara göra en *A flight vart tredje år så behåller man det?
 

Ubbe

Medlem
Korrekt.

Sedan är det bara att kreditera en flygning dit var 36:e månad. :)

jaså? Så när man fått Guld behöver man alltså bara göra en *A flight vart tredje år så behåller man det?

Detta är lite osäkert om man läser deras regelverk. Jag skulle rekommendera en registrering till Aegean minst var 24 månad för att inte skapa något strul i onödan. Såhär säger reglerna:
If a Blue or Gold Member has not flown for at least once within a period of thirty six (36) months from the date of his/her last registered and Account-validated flight, then his/her Card and Account will be automatically inactivated and cannot be used for any purpose (mileage accrual or redemption) for a period of 12 months. During this period the Member may retroactively claim a flight he/she had made within the previous year so that to have his/her Card and Account reactivated. Otherwise, as soon as the 12-month period expires, the Card and the Account will be irrevocably canceled.

På ett annat ställe i regelverket står det såhär: Member Cards and their Passwords will be cancelled within 36 months if no flight activity is recorded in their Accounts.

Det måste vara en poänggivande *A flight som registreras, så alla flighter räknas inte.
 
Last edited:

Snosken

Medlem
Med andra ord behöver man bara nåt upp i antal Miles för Guld 1 gång, sen är man *A Guld for life så att säga, så länge man gör minst 1 flight vartannat år?
Det är ju löjligt bra, men urvattnar ju lite STAR Guldprogram.
 
Toppen