Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Funkar det verkligen? Har du eller någon annan gjort det på detta sätt och fått precis som ni ville utan strul?

Att retro-claima hos A3 verkar vara lite som ett lotteri, ibland går det smärtfritt, ibland inte. Jag har mycket blandade erfarenheter. Man ska väl tillägga att det nog inte alltid är A3 som strular, det är ju fler inblandade.
 

agehall

Medlem
Funkar det verkligen? Har du eller någon annan gjort det på detta sätt och fått precis som ni ville utan strul?

Det är standard-råd 1A om man har osäkerheter i hur man vill kreditera.

Kan väl inte säga att retro-claim någonsin är strulfritt, men det är värre att kreditera fel av misstag.
 
Jag har börjat leta i Expedia efter en sommarresa som förhoppningsvis ska räcka till för att uppnå Aegean Guld.

Jag har 1000 miles sedan jag registrerade mig och försöker få ihop resterande 19000 miles. Hur ska jag få ihop mesta möjliga miles på följande sträckning i ekonomiklass?

ARN-MRU tidigast 12 juli, stannar på Mauritius ca 3 veckor.
MRU-CPT ca 2 aug, stannar i Kapstaden 3-5 dagar.
CPT-ARN ca 7 aug.

De mesta miles jag fick ihop på Expedia var 17078. Är det optimalt för biljett runt 15000 kr?
 
Nu har jag bokat 12 juli ARN-MRU, 2 aug MRU-CPT och 7 aug CPT-ARN med LH och SA. Fick av MrJet ett bra pris i ekonomi, 13 800 SEK/pers vilket ger hyfsade 18 000 miles till Aegean.
Ursprungligen tittade jag på Air Mauritius, utan besök i Sydafrika, för ungefär samma pris vilket inte hade gett några användbara miles/poäng överhuvudtaget.

Har 1000 miles sen registreringen vilket gör att jag saknar 1000 miles för Aegean Guld. Några tips från Forumet?



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Jadå, ringde till MrJet och fick bokningsklass för respektive leg och gick därefter in i Dr. Miles tabell i början på denna tråd. Det borde stämma.
 

CaptainM

Medlem
Så, då var man GULD!!!
Sex dagar efter flighten, var milesen inne och är uppe i 23.307 miles.
Bara luta sig tillbaka och vänta på guldkortet.

OT: Hustrun var med på samma resa men hennes miles har inte dykt upp på EB ännu, tre veckor efter resan. Tog som sagt sex dagar för A3.
 
Toppen