Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Med andra ord behöver man bara nåt upp i antal Miles för Guld 1 gång, sen är man *A Guld for life så att säga, så länge man gör minst 1 flight vartannat år?
Det är ju löjligt bra, men urvattnar ju lite STAR Guldprogram.

Du måste återkvalificera till guld med jämna mellanrum, det som står ovan betyder bara att kontot lever vidare, inte statusen.
 

Pho

Medlem
Du måste återkvalificera till guld med jämna mellanrum, det som står ovan betyder bara att kontot lever vidare, inte statusen.

Jag har inte hittat någonstans i villkoren att man behöver återkvalificera (villket iofs. är märkligt), men om du vet var det står och hur ofta man måste göra det så vore det bra om du kunde dela med dig...
 

Snosken

Medlem
Ja det låter ju för bra för att vara sant om man inte måste återkvalificera sig, men det hade ju varit väldigt bra om man slapp :)
 

GOTATH

Medlem
Med andra ord behöver man bara nåt upp i antal Miles för Guld 1 gång, sen är man *A Guld for life så att säga, så länge man gör minst 1 flight vartannat år?
Det är ju löjligt bra, men urvattnar ju lite STAR Guldprogram.

Nja. Så bra är det nog inte. Jag tolkar regeln att om man inte krediterar någon flygning till A3 under 36 månader så kommer kontot att pausas. Om man inte registrerar någon flygning under följande 12 månader kommer kontot att cancelleras. Det borde vara så att om man registrerar en flygning så återställs ens nivå och gäller så lång tid som det står på kortet.

Kontot fortsätter att vara aktivt om flygningar krediteras. Under sista medlemsåret, i mitt fall, 2015, behöver jag flyga ihop 20000 poäng för att förnya mitt guld. Det står ju trots allt en giltighetstid på kortet. Hade det varit Gold for Life borde det kanske inte stått något datum?
 

Ubbe

Medlem
Nja. Så bra är det nog inte. Jag tolkar regeln att om man inte krediterar någon flygning till A3 under 36 månader så kommer kontot att pausas. Om man inte registrerar någon flygning under följande 12 månader kommer kontot att cancelleras. Det borde vara så att om man registrerar en flygning så återställs ens nivå och gäller så lång tid som det står på kortet.

Kontot fortsätter att vara aktivt om flygningar krediteras. Under sista medlemsåret, i mitt fall, 2015, behöver jag flyga ihop 20000 poäng för att förnya mitt guld. Det står ju trots allt en giltighetstid på kortet. Hade det varit Gold for Life borde det kanske inte stått något datum?

Nej så är det inte. Har du inte krediterat någon poänggivande flygning på 36 månader låses kontot i 12 månader. Under dessa 12 månader kan du retro claima flygningar du gjort under ett år före låsningen av kontot. se min tidigare postning

Sköter man bara att registrera 1 eller fler poänggivande flygningar var 24-36 månad så förblir man guld.
Det finns inget i reglerna som säger att tiermiles förfaller för den som redan är Guld.

Se regler
 
Last edited:
Jag kan inte annat än gilla det du skriver, Ubbe. Jag har bara antagit och tolkat, men jag ändrar mig gärna. :) Det är ju smått fantastiskt att man blir Gold for Life hos grekerna så enkelt.
 

TjudöBoy

Medlem
Hur skall man hitta en billig resa med SAS som är giltig/poäng givande på A3 enligt nedanstående?

Economy Discounted Y, S, B, E, M, H, Q, V 100%

Har försökt hitta resor på HEL/CPH från ARN men hamnar bara på priser över 1800 sek...:confused::mad:
 

TjudöBoy

Medlem
Detta priset var ena vägen i en T/R biljett. Hittade en enkelresa för det "facila" priset av 1900+ riksdaler i H men då blir man ju liksom kvar på en sida... ;-)
 
Toppen