Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

agehall

Medlem
Däremot blev jag lite konfunderad men glatt överraskad av den sista meningen i ditt inlägg Martin. Tolkar jag dig rätt om du menar att om man råkat kreditera en resa till Aegean och inte fick några poäng pga bokningsklass vilket hände mig för några veckor sedan med LH tur och retur till München så kan jag efterregistrera resan till SAS istället? Jag levde nämligen i tron att SAS inte godkände efterregistreringar om de ser att man försökt kreditera till annat bolag dvs Aegean i detta fallet? Tacksam om du kan bringa klarhet i detta.

Tekniskt sett bör det inte gå. Men har man lite tur så kan det gå. Men jag skulle inte ta det för givet på något sätt...
 

MartinH

Medlem
Tekniskt sett bör det inte gå. Men har man lite tur så kan det gå. Men jag skulle inte ta det för givet på något sätt...
Inget här i livet ska man ta för givet, men t.ex. A3 registrerar ju inte ens 0% flygningar, d.v.s. de syns inte på statementet, så då kanske det borde vara "ganska" fritt fram för efterregistrering till EB? Som sagt, har alltid funkat för mig, så varför inte försöka?
 

agehall

Medlem
Försöka är det inget fel på. Det hade jag också gjort. Däremot så ska man inte bli upprörd om det inte fungerar...
 

fleetheseen

Medlem
Jag gör helt enkelt ett försök och återrapporterar resultatet här så får vi se om det går. Tack för alla tips MartinH och agehall.
 

Maja

Medlem
Min totala okunskap här, men får jag inte extra bagage och loungetillgång med A3 om jag inte krediterar resan dit utan till EB där jag är statuslös?!?

Har bestämt för mig att jag visade mitt A3-kort för att komma in i loungen på LHR senast, men vet att jag krediterade resan till EB.

Har dock aldrig använt mig av mer bagage, men det kan bli aktuellt hem från EWR i februari om jag inte får igenom min OT.
 

Dr. Miles

Expert
Min totala okunskap här, men får jag inte extra bagage och loungetillgång med A3 om jag inte krediterar resan dit utan till EB där jag är statuslös?!?
Vissa agenter insisterar att registrera kortnummer av statuskort till boardingkortet när man vill utnyttja förmåner av t ex Star Alliance Gold.
Det hände för mig när jag flög med Air China inrikes (som jag försökte att kreditera till United Mileage Plus).
 

Maja

Medlem
Vissa agenter insisterar att registrera kortnummer av statuskort till boardingkortet när man vill utnyttja förmåner av t ex Star Alliance Gold.
Det hände för mig när jag flög med Air China inrikes (som jag försökte att kreditera till United Mileage Plus).
Då får vi se hur SAS sköter det hela hem från EWR isf till CPH.
 

Maja

Medlem
Hvis det er SAS personale er det nok ikke et problem, hvis det derimod er United personale kan du være ganske sikker på at de vil have dit Aegean kort registreret.
OK, då håller vi tummarna för att det går smidigt om jag behöver en extra väska på hemvägen och min OT inte går igenom. Tack för input!
 

emailsson

Medlem
För mycket tid över så jag testade att presentera mileskostnad i bokningsklass Y,C & F [1] / avstånd från Sverige med hjälp av GIS. Utgår från centroiden i varje land. Kategoriserade efter signifikans.

[1] Aegean Airlines | All Airlines

Aegean award chart Y-class 2.png

Aegean award chart C-class 2.png

Aegean award chart F-class.png
 
Toppen