Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Är det någon mer än jag som har problem att få in poäng från LH-flygningar? Jag väntar nu på 6 st LH segment som inte kommit in efter mer än två veckor. Med Swiss, SAS och LOT har det fungerat fläckfritt, i regel är poängen då inne på mitt A3-konto redan efter 3-4 dagar.
 

niklaswik

Medlem
Är det någon mer än jag som har problem att få in poäng från LH-flygningar? Jag väntar nu på 6 st LH segment som inte kommit in efter mer än två veckor. Med Swiss, SAS och LOT har det fungerat fläckfritt, i regel är poängen då inne på mitt A3-konto redan efter 3-4 dagar.

Är du säker på att du haft en bokningsklass som ger poäng då? Normalt sett måste du boka rätt dyra biljetter för att de ska ge några poäng till M&B.
 

tågnörd

Medlem
Är det någon mer än jag som har problem att få in poäng från LH-flygningar? Jag väntar nu på 6 st LH segment som inte kommit in efter mer än två veckor. Med Swiss, SAS och LOT har det fungerat fläckfritt, i regel är poängen då inne på mitt A3-konto redan efter 3-4 dagar.
Jag har samma problem. Flög Lufthansa till Japan i bokningsklass Q för ett par månader sedan och har inte sett några miles än.. Det borde ge 1000 för ARN-MUC + 50% av MUC-HND åt varje håll.
 
Jo jag har bokningsklass M på två segment och Q på fyra och så vitt jag kan tyda intjäningstabellen så skall de ge 1000 poäng vardera på Europaflygningar.
Jag har claimat de två första segmenten för en dryg vecka sedan men det brukar ju kunna ta upp till en månad. De andra fyra tänkte jag avvakta med att claima ett tag, i hopp om att poängen kommer in ändå, då det är så mycket jobb att fylla i formuläret.
 

joa

Medlem
Tappade mitt kort för en par resor sedan. Fyllt i deras formulär (finns ingen klockren kategori för borttappat kort) två gånger. Ingen som helst respons och inget kort...
Får langa fram bagagetaggen istället .

Idéer om hur man för gehör eller har de någonstans på sidan där man kam beställa nytt kort som jag missar?
 

Henrik_B

Medlem
Har ett par miles som jag tänkte boka med. Kan jag använda mig av United's sökmotor för att se tillgängligheten? Ser Aegean ungefär samma flighter som United's "Saver Award"?
 
Antag att man blir Miles & Bonus medlem och inom 1 månad uppfyller man kravet för att få guld. Vad händer med de flighter man gör under månad 2-12, tillgodoräknas dessa för återkvalificering året därpå eller går de "till spillo" (vad beträffar status)?
 

agehall

Medlem
Vad jag vet har inte Miles & Bonus någon form av roll-over, så de "går till spillo". De flesta program funkar så. Flying Blue är det enda undantaget jag på rak arm känner till.
 
Toppen