Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Ok grabbar jag fattar :) Aldrig codeshare! Problemet är när man har en arbetsgivare som inte låter en styra över sånt :)
men men...jag förutsätter 0 poäng på codeshare flygningarna. Allt annat blir en positiv överraskning :)

Ok grabbar jag fattar :) Aldrig codeshare! Problemet är när man har en arbetsgivare som inte låter en styra över sånt :)
men men...jag förutsätter 0 poäng på codeshare flygningarna. Allt annat blir en positiv överraskning :)
Jag har en liknande situation avseende mitt jobb och vad jag får för biljetter.

Min erfarenhet av A3 Miles & Bonus är dock att de struntar högaktningsfullt i din eventuella code share och bokför det efter operating carrier. I ditt fall en vinst om du har LH M/H/Q/G/U-klass (1000p) eftersom det oftast ger mer än SAS Eco/Low Eco.

Om du flyger till Sydeuropa via MUC/FRA kan det alltså ge 4000p t/r vilket jag tycker får anses väldigt bra m h t att vi förmodligen pratar om billigast tänkbara biljetter...

Fast oftast kostar det inte mer att få operating carrier på biljetten, så det är nog mest en fråga om inkompetens hos era resebyråer. (Alt lathet)

Jag skulle nog iaf kräva att få pris på biljetter med samma flighter fast utan code share.

Jag har en liknande situation avseende mitt jobb och vad jag får för biljetter.

Min erfarenhet av A3 Miles & Bonus är dock att de struntar högaktningsfullt i din eventuella code share och bokför det efter operating carrier. I ditt fall en vinst om du har LH M/H/Q/G/U-klass (1000p) eftersom det oftast ger mer än SAS Eco/Low Eco.

Om du flyger till Sydeuropa via MUC/FRA kan det alltså ge 4000p t/r vilket jag tycker får anses väldigt bra m h t att vi förmodligen pratar om billigast tänkbara biljetter...

Tack för denna info Friskytten! Nu blev jag lite mer hoppfull :) Jag gör ett försök med alla mina flighter på Aegean så får vi se vad som går igenom.

Nu kanske jag är helt okunnig inom området men..

Jag flög ARN-BKK och pyntade in A3-numret vid Gaten för att vara säker. Nu 10 dagar senare har jag inte fått några miles. Kommer mina miles att postas efter returresan om ett par dagar? (BKK-ARN)

Är detta isåfall standard för alla bolag? :)

Det vet man aldrig. Det kan ta tid att få sina miles och ibland måste man retroregga. Risken är dock att de inte bytte till ditt A3-nummer på rätt sätt och att dina miles skickats till något annat konto. Hade du ett annat kort inlagt från början?

Tack för svaret,

Jag hade lagt in mitt kort i bokningen (via företagets resebyrå..) så jag var av uppfattningen att den skulle finnas. Dock dubbelkollade jag vid gaten och då sa hon att det inte var något inlagt. Hon valde program "A3" och sen skrev hon in mitt nummer, och jag såg allting. Finns en möjlighet att det också lades in vid incheckning men antagligen inte, då hade väl det funnits vid gaten. Hade iallafall inget kort från ett annat program inlagt.

Man kan ju inte retroregga förens 14 dagar senare så jag får väl avvakta oavsett. Jag hade aldrig haft problem med miles förut förutom att det kan ta ett tag, dock satt jag nu och funderade på om man var tvungen att genomföra hela resan för att det skulle reggas.. :)

Anledningen till hetsen är att jag räknar med att bli A3 guld efter ARN-BKK-ARN och det vore surt att få vänta länge då jag har flertalet Star Alliance-resor i ekonomi bokade i november :)

Det vet man aldrig. Det kan ta tid att få sina miles och ibland måste man retroregga. Risken är dock att de inte bytte till ditt A3-nummer på rätt sätt och att dina miles skickats till något annat konto. Hade du ett annat kort inlagt från början?

Last edited:
(via företagets resebyrå..)

Här har du nog en del i problemet. Det går att skriva fel på rätt många sätt och den som la in ditt A3-nummer visste säkert inte hur just A3 ska skrivas in. Ett tips är att inte låta resebyrån skriva in bonusnummer utan att göra det själv när du får bokningsreferensen.

Fick miles postat igårkväll såg jag, super!

Jag ska ta och dubbelkolla detta, och man får väl vara noggrann med att lägga in A3-numret framöver. SAS gatepersonal visste inte ens vad det var.. :)

Här har du nog en del i problemet. Det går att skriva fel på rätt många sätt och den som la in ditt A3-nummer visste säkert inte hur just A3 ska skrivas in. Ett tips är att inte låta resebyrån skriva in bonusnummer utan att göra det själv när du får bokningsreferensen.

Fick miles postat igårkväll såg jag, super!

Jag ska ta och dubbelkolla detta, och man får väl vara noggrann med att lägga in A3-numret framöver. SAS gatepersonal visste inte ens vad det var.. :)

Du behöver bara veta att Aegean heter "A3". Det nästan alltid prefixet som de inte har koll på. Mig frågar dom 8 ggr av 10.

mvh

Toppen