Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Hej!

Funderar starkt på att försöka få till ett guldkort med Aegean istället då jag bara når silverstatus med EB. Vad jag nu funderar på är om jag kommer åtminstone en bit på vägen med de flygningar som jag redan har bokade i höst om jag hoppar över till Aegean. Men tycker det är väldigt svårt det här med att beräkna poäng, speciellt om codeshares är involverade också, så jag tänkte fråga mina BC-vänner om hjälp.

Min fråga är helt enkelt; kan någon ge mig en ungefärlig uppfattning om hur många poäng jag kommer att hamna på hos Aegean om jag reggar samtliga kommande flygningar nedan hos dem. Och när jag ändå frågar; är det någon av nedan flygningar som inte kommer ge några poäng alls hos Aegean? För då kan jag lika gärna köra dessa eventuella flygningar mot mitt EB-konto.

Tack på förhand för er fantastiska hjälp som man alltid får här :)

SK403 ARN-CPH
Bokningsklass: K

SK9329 CPH-ZAG (Operated by Croatia Airlines)

SK3553 ZAG-MUC (Operated by Lufthansa)
Bokningsklass: U

SK3654 MUC-ARN (Operated by Lufthansa)

SK1428 ARN-CPH
Bokningsklass: O

SK3671 ARN-FRA (Operated by Lufthansa)

SK3695 FRA-MAD (Operated by Lufthansa)

SK3586 MAD-FRA (Operated by Lufthansa)

SK3614 FRA-ARN (Operated by Lufthansa)

SK1415 ARN-CPH
Bokningsklass: L

SK777 CPA-ATH

SK1834 ATH-ARN
Bokningsklass: T

Min fråga är helt enkelt; kan någon ge mig en ungefärlig uppfattning om hur många poäng jag kommer att hamna på hos Aegean om jag reggar samtliga kommande flygningar nedan hos dem. Och när jag ändå frågar; är det någon av nedan flygningar som inte kommer ge några poäng alls hos Aegean? För då kan jag lika gärna köra dessa eventuella flygningar mot mitt EB-konto.

Säkert någon som kommer att hjälpa dig räkna, men jag kan tycka att det inte är så svårt att göra det själv?

Kolla på: Aegean Airlines | Earn Miles

Där ser du att LH ger "flat miles" på A3 och just U-klass ger 1000p så de resorna är ju lättast...

Hej!

Funderar starkt på att försöka få till ett guldkort med Aegean istället då jag bara når silverstatus med EB. Vad jag nu funderar på är om jag kommer åtminstone en bit på vägen med de flygningar som jag redan har bokade i höst om jag hoppar över till Aegean. Men tycker det är väldigt svårt det här med att beräkna poäng, speciellt om codeshares är involverade också, så jag tänkte fråga mina BC-vänner om hjälp.

SK403 ARN-CPH

SK9329 CPH-ZAG (Operated by Croatia Airlines)

SK3553 ZAG-MUC (Operated by Lufthansa)

SK3654 MUC-ARN (Operated by Lufthansa)

SK1428 ARN-CPH
Bokningsklass: O

SK3671 ARN-FRA (Operated by Lufthansa)

SK3695 FRA-MAD (Operated by Lufthansa)

SK3586 MAD-FRA (Operated by Lufthansa)

SK3614 FRA-ARN (Operated by Lufthansa)

SK1415 ARN-CPH

SK777 CPA-ATH

SK1834 ATH-ARN
Bokningsklass: T

Du kan också använda denna sida:

owenrudge.net - Utility Base - Star Alliance Mileage Earnings Calculator

Tack! Men hur ska jag tolka poängintjäningen när det är codeshare? Flera av mina flygningar är ju SAS men flygs av Lufthansa. Ska jag då räkna efter SAS eller LH? Och normalt sett brukar det väl bli mindre poängintjäning när det är codeshare?

Ett gammalt bc.se-ordspråk lyder: "Du skola icke flyga codeshare!". Det innebär att man inte ska flyga codeshare om man kan slippa, framförallt om man är ute efter poäng. Man vet nästan aldrig hur utdelning blir då. Problemet ligger i att man inte vet hur olika bolag översätter bokningsklasserna mellan varandra och därför blir det svårt att veta hur många poäng man får hos det tredje bolaget.

Aha. Svårt att ens få en ungefärlig uppfattning då? Jaja, jag får göra en chansning och hoppas att även codeshare flygningarna åtminstone genererar lite poäng...

Aha. Svårt att ens få en ungefärlig uppfattning då? Jaja, jag får göra en chansning och hoppas att även codeshare flygningarna åtminstone genererar lite poäng...

Sådana chansningar brukar resultera i 0p. Se till att boka med riktiga flightnummer från operating carrier istället, så slipper du chansa.

Jag började för ett tag sedan, kom till 5. Sedan lyckades jag få min dator att krascha och allt försvann ur formuläret. Har inte orkat börja om, men snart kanske jag kan ta tag i det igen.

När den är klar ser jag gärna att den sitter som sticky på forumets första sida...

"Businessclass.se 10 budord - För den medvetne resenären"

Då är den omöjlig att missa oavsett om man letar biljetter med *A, ST, OW eller något annat bolag utan allians... :)

Toppen