NyfikenGrau
Medlem
En fördel när man läser slarvigt som jag gör ibland, är att det alltid finns något nytt att upptäcka...så nu har jag två helt olika frågor med anledning av sådant jag missat tidigare:
1.
Följande står under zonen Central & South Africa i Aegeans tabell:
Canary Islands, Ceuta, Madeira, Melilla
Det låter ju bra först när man ser det, men jag ser två problem:
a. Väldigt få bolag i Star Alliance som både flyger till ovanstående destinationer OCH södra/centrala Afrika..eller?
b. Får man byta utanför en zon, t.ex. JNB-MUC-LPA?
2. Har nu omkring 80 000 poäng på vårt together-konto. Då Aegeans tabell bara verkar visas tur och retur och enkelbiljetter kostar hälften, ser jag att den långa linjen Tokyo-Singapore vore möjlig att ta i första klass för båda oss enkel resa med antingen ANA, Singapore Airlines eller för all del Thai med byte i Bangkok!
Eller till och med t.ex. Tokyo-Singapore-Bali i första klass!
För bra för att vara sant, eller? Har någon provat? Vad kan avgifterna ligga på som man får betala till detta, förutom poängen?
1.
Följande står under zonen Central & South Africa i Aegeans tabell:
Canary Islands, Ceuta, Madeira, Melilla
Det låter ju bra först när man ser det, men jag ser två problem:
a. Väldigt få bolag i Star Alliance som både flyger till ovanstående destinationer OCH södra/centrala Afrika..eller?
b. Får man byta utanför en zon, t.ex. JNB-MUC-LPA?
2. Har nu omkring 80 000 poäng på vårt together-konto. Då Aegeans tabell bara verkar visas tur och retur och enkelbiljetter kostar hälften, ser jag att den långa linjen Tokyo-Singapore vore möjlig att ta i första klass för båda oss enkel resa med antingen ANA, Singapore Airlines eller för all del Thai med byte i Bangkok!
Eller till och med t.ex. Tokyo-Singapore-Bali i första klass!
För bra för att vara sant, eller? Har någon provat? Vad kan avgifterna ligga på som man får betala till detta, förutom poängen?