Senaste nytt

9h ICN (Seoul) - Vad gör man?

Kimmen00

Medlem
Eh va? Men vi tänkte ju sova utanför flygplatsen (på Grand Hyatt) etc? Menar ni att man ej får gå ut ur flygplatsen om man har transfer på 22 h?
 

Kimmen00

Medlem
Ni som varit där. Hur lång tid tar det att komma genom passkontroll etc? Om planet landar 12 hinner man med en tur kl 13, eller ska man safea och ta turen kl 14?
 

Canadien

Medlem
Ni som varit där. Hur lång tid tar det att komma genom passkontroll etc? Om planet landar 12 hinner man med en tur kl 13, eller ska man safea och ta turen kl 14?
Går ofta fort ja, speciellt om man får gå av planet först. Kan ibland vara ett plan före men har sällan väntat mer än 10 min i passimmigrationen. Reser du dessutom utan bagage så underlättar det. Större risk att planet är försenat en timme än att det är en timmes kö i immigration är min bedömning.
 

Kimmen00

Medlem
Nu verkar de ha bytt större delen av Transit Turerna.. det är en mängd nya som jag inte känner igen och flera av de gamla turerna har utgått.
Får planera om vilken man ska ta :)
 

Maja

Medlem
@Kimmen00 När ska ni till Seoul? Siktar ev. på samma hotell som er, men första i april 2019! Gissar att ni hinner åka och komma hem med råge innan dess.

Vore skoj att få en återkoppling till vilken tur ni tog och hur ni löste transporten etc. :)
 
Vi kommer att ha drygt 8 timmars transfer i Seoul. Landar 11:50 och flyger vidare 20:00, Asiana som flygbolag på båda sträckor. Funderar nu på att ta någon av gratisturerna som anordnas. De vi funderar på är antingen en som börjar kl 13 (5h lång, shoppinginriktad) eller en som börjar kl 14 (4h lång, tempelbesök).
Om vi väljer den som börjar kl 14, vad finns det att göra i mellantiden? Behöver vi lämna air side direkt för att inte fastna där?
Som jag förstår det är loungen inget alternativ i enlighet med Dr. Miles inlägg:

Gör inte det.
När jag var på Seoul Incheon sist och gick till loungen just för att fräscha upp mig först och sedan åka till stan, fick jag veta att man inte får gå till landside därifrån om det inte handlar om inställt flyg eller dylikt.
Till slut fick jag spendera 8 timmar i loungen.

Således bör man inte heller kunna låsa in handbagaget heller?

Glöm inte att låsa in carry-on i de praktiska skåpen i loungen :)

Angående val av utflykter, några tips av de två alternativen? Vi vill främst få ett snabbt stickprov av Sydkorea när vi ändå mellanlandar där, gärna testa koreansk mat. Shoppingturen är till Myeong-dong och Namdaemun Market. Vi skall vara iväg i ytterligare 3 veckor så det är inte aktuellt att handla någonting men kan det vara en upplevelse i sig att se ställena?
Tempelturen är till Cheonggyecheon Stream och Jogyesa Temple, är de värda besök?
 
Toppen