Supertack för bra tips. Då vet jag var vi ska leta hotell. Har kikat lite på Hilton Millenium, jag har guldstatus på de flesta kedjor i och med Amex Platinum så jag försöker hålla mig till någon av dom, men har du några konkreta tips på hotell så tar jag gärna emot dom.wifferdille skrev:För att minimera restiden mellan ICN (Incheon Int’l Airport) och Seoul så är mitt tips att du försöker hitta ett boende i närheten av Seoul Station (서울역). Då kan du ta express-varianten av AREX (Airport Express) till/från flygplatsen, som inte gör några stopp emellan.Från Seoul Station är det relativt nära till Gwanghwamun och City Hall där det i samma område finns palats, däribland Gyeongbokgung (경복궁) som är rätt så känt.Om du anländer vid 17-tiden så blir det nog tajt att hinna till hotellet, kolla in palats/tornet (Namsan) och äta. Mitt tips är att fokusera på mat och komma ut för att känna av pulsen. Ett område som är rätt så trevligt är Gyeongnidan-gil (경리단길). Enklast att ta sig dit är med tunnelbana till station Noksapyeong (녹사평역, linje 6), utgång 2 och sedan 5-10 min promenad. Från Seoul Station kan du ta linje 4 till Samgakji (삼각지) och byta till linje 6. I området runt Gyeongnidan-gil finns schyssta barer, restauranger och är lite mindre turistiskt än t.ex. Itaewon. PM:a om du vill ha mer detaljer.Klicka för att utvidga...
Det blir ju mörkt ungefär när vi kommer in till stan, N tornet exempelivs- ser man något på kvällen, är det värt att åka dit? Och palats - kan man besöka de tidigt på morgonen? Som jag förstått är det mycket som är öppet sent på kvällen och fram på morgonkvisten vad gäller marknader etc.