Jönsson
Medlem
Har på senare år bott på ett lite udda hotell men som är det kanske mest prisvärda jag någonsin bott på. Det är ett fyrstjärnigt privat hotell som heter Pacific Hotel och ligger i Myeongdong, ca hundra meter från tunnelbanestationen linje 4. Har bott där fyra gånger för tusenlappen och har blivit uppgraderad till svit direkt vid incheckning varje gång. Superfint bemötande, gratis parkering, rommservice, high-techtoaletter, gratis vatten på rummet, bellboy, pool, gym, karaokebar med privata bås, bra reaurang och en stor trevlig frukost. Superläge strax intill Namsan Park och således gångavstånd (eller linbana) till N Seoul Tower. Ett par hundra meter till traditionella Namdaemun market som inte får missas. Det tar kanske fem minuter med taxi till Seoul station. Intill ligger mängder av restauranger och precis utanför hotellet finns bland annat en liten traditionell gogi-gui, med kolgrill vid varje bord, som kanske kan vara den första koreanska mat man testar. Det finns naturligtvis bättre och finare hotell i Seoul men här funkar det för mig och jag känner mig alltid väldigt välkommen. Trevligare än alla mängder av i samma form stöpta Hilton som jag bott på. En stor nackdel om man har hustrun med sig är dessvärre, som på en del andra koreanska hotell, att poolen är segregerad och endast avsedd för män. De tar heller inte Amex.