Senaste nytt

25% hjälp att behålla status för Guld resp Diamond med kvalificeringsperiod till maj-juli 2022

Nander

Medlem
Det kanske är ett undantag men jag fick inga 25% extra poäng insatta. Har kvalificerat på antal flyg, fick inga onödiga poäng insatta. Kan kanske bero på att jag stigit i nivåerna under pågående medlemsår, dvs jag har ingen gräns att förnya mot. Ingen aning varför men någon sorts urval gör de när de sätter in de där 25%-av-nivå-krav-poängen.

De har inte satt in några poäng ännu, bara annonserat att de kommer att göra det. Du kommer nog få dem också ska du se, givet att din period tar slut innan juli.
 
För mig hade 25% suttit bra med tanke att min reseplanering i Jan såg ut som diamond men nu med krig och C19 osäkerheten får jag kämpa rejält för guld (utan Americana och dyl. Det är min ev "saver").
 

intuition

Medlem
De har inte satt in några poäng ännu, bara annonserat att de kommer att göra det. Du kommer nog få dem också ska du se, givet att din period tar slut innan juli.
Min period slutar sista april, så poängen skulle ha satts in tidigare om de hade tänkt ge mig några.
 

Nander

Medlem
Min period slutar sista april, så poängen skulle ha satts in tidigare om de hade tänkt ge mig några.

Är du Guld (eller Diamond)? Då borde du ju fått 50% av poängen då i den förra förlängningen i februari.

EDIT: Såg nu att du stigit i nivå under detta år. "Gratis"-poängen har varit specifikt för att man ska kunna behålla Guld- eller Diamond-status - inte för att få det för första gången.
 

intuition

Medlem
Som @Nander säger, poängen tilldelas de som behåller status, inte de som jobbar mot högre status. Du får poäng kopplat till din status förra året.
Jo, det var ju det jag också trodde och skrev i den posten som Nander citerade. Han har därefter ändrat sin post.

För att inte bli mer missförstådd så skrev jag det i förhållande till påståendet att de satte in poäng till alla utan urskiljning vilket de alltså inte gör.
 

lillemannen

Medlem
Poängen kommer automatiskt att registreras och synas på ditt medlemskonto senast i slutet av maj 2022.

Läs första inlägget i tråden. Så det är väl bara att vänta och se vad händer vem som får eller inte.
 

lillemannen

Medlem
Har någon fått de här poängen ännu? Vi är visserligen inte i slutet av maj ännu så kanske ska ha is i magen två veckor till.
Verkar som man har lagt till idag på mitt konto. Igår saknades drygt 1900 EB idag klar till Diamond. Jag har 31/7 som brytdatum.

Ser i appen att man har lagt till 22.500 poäng idag, så passerat 90.000 som behövs totalt 110.600 visas nu. Surt man inte behövde dessa...
 
Last edited:
Toppen