Senaste nytt

25% hjälp att behålla status för Guld resp Diamond med kvalificeringsperiod till maj-juli 2022

palmen

Moderator
Kort fråga: Ser att jag fått 25%-bonusen på vårens resor. Har ny kvalificeringsperiod från 1/6. Tror ni att jag, om jag bokat en ytterligare resa och åker innan dess, får 25% på den också? Isf är jag i land. Har en möjlig bokning som ger 1750 poäng och behöver ca 2250 points för Diamond.
Som guld och om du reser med sas har du alltid 25% extra poäng som intjäning.

De 25% som denna tråd handlar om är en engångssumma som betalas ut för att behålla status från föregående år.
 

Sir Lemon

Medlem
Som guld och om du reser med sas har du alltid 25% extra poäng som intjäning.

De 25% som denna tråd handlar om är en engångssumma som betalas ut för att behålla status från föregående år.
Aha, det var en engångssumma i baspoäng som inte är kopplad till hur många baspoäng jag tjänar på flygningar. Thanks!
 

Vera

Medlem
Tips: Som information får man inte längre flera baspoäng för uppgraderingar till högre resklass betalade med poäng från 1 feb 2022 utan pengar för uppgradering gäller om man vill samla lite extra baspoäng. Du får numera de poäng i din ursprungliga resklass om du uppgraderat och betalat uppgraderingen med poäng.
 

palmen

Moderator
Tips: Som information får man inte längre flera baspoäng för uppgraderingar till högre resklass betalade med poäng från 1 feb 2022 utan pengar för uppgradering gäller om man vill samla lite extra baspoäng. Du får numera de poäng i din ursprungliga resklass om du uppgraderat och betalat uppgraderingen med poäng.
Har diskuterats en hel del i denna tråden angående denna förändring
Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
 

B79

Medlem
På grund av coronasituationen har SAS beslutat att fortsätta hjälpa EuroBonus-medlemmar med 20 % av poängen samt flygsegment för att lättare kunna behålla sin medlemsnivå.

Detta gäller för medlemmar vars kvalificeringsperiod slutar i augusti, september eller oktober 2022 (med medlemsnivå som går ut november, december 2022 eller januari 2023).

Kvalificerande flygsegment, Guld 9, Diamant 18

Statuspoäng: Guld 9 000, Diamant 18 000

Poängen kommer automatiskt att registreras och synas på ditt medlemskonto senast i slutet av augusti 2022.

För att hitta din kvalifikationsperiod, logga in på ditt EuroBonus-konto på SAS webbplats. Du kan se utgångsdatumet för din kvalificeringsperiod under Mitt EuroBonus. I SAS App kan du se utgångsdatumet för din kvalificeringsperiod på fliken "Me".

Det blir 20% för dem med kvalificeringsperiod som slutar i augusti, september eller oktober 2022.
 
Toppen