Senaste nytt

25% hjälp att behålla status för Guld resp Diamond med kvalificeringsperiod till maj-juli 2022

Sir Lemon

Medlem
Verkar som man har lagt till idag på mitt konto. Igår saknades drygt 1900 EB idag klar till Diamond. Jag har 31/7 som brytdatum.

Ser i appen att man har lagt till 22.500 poäng idag, så passerat 90.000 som behövs totalt 110.600 visas nu. Surt man inte behövde dessa...
Samma här! Fast fortfarande 2.500 poäng kvar, men det är ju definitivt görbart under maj! Säg till om ngn av er planerar en kortare MR och vill ha sällskap.
 
Verkar som man har lagt till idag på mitt konto. Igår saknades drygt 1900 EB idag klar till Diamond. Jag har 31/7 som brytdatum.

Ser i appen att man har lagt till 22.500 poäng idag, så passerat 90.000 som behövs totalt 110.600 visas nu. Surt man inte behövde dessa...
Samma här, nu skulle man velat ha "roll over" på poängen :(
Så ledsamt att dom bara ska ligga där och inte vara till någon nytta, så synd om dom stackars statuspoängen ;)
 

Nander

Medlem
Härligt jämnt och fint (men kommer landa på 46,000 med SAS MC-poängen också).

upload_2022-5-10_14-10-1.png
 

intuition

Medlem
Har du fått några poäng?
Min period förnyades också 1/5 men jag har inte fått några poäng, är diamond.
Jag försöker låta bli att posta mer i tråden, eftersom de flesta bara missförstår.

Nej, jag har inte fått några poäng och hade inte förväntat mig några poäng nu heller. De ger inga poäng till den som ny-kvalificerat till tex Diamond under f.g. period som jag har gjort.
Jag postade bara som en motpol till någon som sa att alla får poängen urskillningslöst eftersom det är det som är enklast att programmera. Vilket på någon nivå var fel eftersom de helt klart har skapat en logik att undanta medlemmar som kommer att förnyas ändå pga av reglerna för hur länge en nivå gäller när man går uppåt i graderna. Det var bara en detalj, men en som jag tyckte jag kunde addera.

Vad som sedan hände är att folk tror att jag klagar över att jag inte fått poäng jag inte ska ha, eller börjar hänvisa till trådens ämne som specifikt handlar om en exakt period osv, dvs budskapet gick helt förbi. Så
jag har egentligen inte mer att tillföra i den här tråden.

Om det är så att du faktiskt skulle ha poäng för den period (feb-april) som hanterades i förra batchen av "25% hjälp att behålla status för Guld resp Diamond" så kanske det är så att du behöver leta upp tråden som avhandlar just "kvalificeringsperiod till feb-apr 2022" för att folk ska kunna förstå ditt problem, tyvärr.
 

Sir Lemon

Medlem
Kort fråga: Ser att jag fått 25%-bonusen på vårens resor. Har ny kvalificeringsperiod från 1/6. Tror ni att jag, om jag bokat en ytterligare resa och åker innan dess, får 25% på den också? Isf är jag i land. Har en möjlig bokning som ger 1750 poäng och behöver ca 2250 points för Diamond.
 

lillemannen

Medlem
Kort fråga: Ser att jag fått 25%-bonusen på vårens resor. Har ny kvalificeringsperiod från 1/6. Tror ni att jag, om jag bokat en ytterligare resa och åker innan dess, får 25% på den också? Isf är jag i land. Har en möjlig bokning som ger 1750 poäng och behöver ca 2250 points för Diamond.
Nej det är inte att du får 25% extra poäng för bokningar. 11250 för guld 22500 för diamant är extra poäng för att du skall ha lättare att nå din status.

Köp i så fall saknande status poäng
 
Toppen