Senaste nytt

25% hjälp att behålla status för Guld resp Diamond med kvalificeringsperiod till maj-juli 2022

NotRyan

Medlem
Hahaha precis så, tänkte att detta är bästa stället att hitta flyg-nördar på så jag går rakt av på vad som skrivs här =)
Jag har tjänat in 7år på resor, 2 år pga Corona så detta är sista året för LTG.
Var dock svårt att hitta kraven för AMEX, på MC hinner jag bara få 9000p men vad är kravet för att få 20000p på AMEX, och dessutom få dem poängen innan 31 December 2022. Måste man handla varje månad, för visst belopp, och är det samma som på MC att jag inte hinner tillgodoräkna mig alla 20000p eftersom det redan är April.
Du får dom så snart du blivit godkänd.
 

Taggen

Medlem
Hahaha precis så, tänkte att detta är bästa stället att hitta flyg-nördar på så jag går rakt av på vad som skrivs här =)
Jag har tjänat in 7år på resor, 2 år pga Corona så detta är sista året för LTG.
Var dock svårt att hitta kraven för AMEX, på MC hinner jag bara få 9000p men vad är kravet för att få 20000p på AMEX, och dessutom få dem poängen innan 31 December 2022. Måste man handla varje månad, för visst belopp, och är det samma som på MC att jag inte hinner tillgodoräkna mig alla 20000p eftersom det redan är April.
Det är inga spendkrav på AMEX för att få dina 20 000 statuspoäng. Som redan nämnts, du får 20 000 poäng på ett bräde.
 

Taggen

Medlem
Tack, visste inte att man fick ha två olika kort och använda båda till baspoäng ! Det kan ju vara en ide. Dock redan inne i April så får inte 12k poäng men 9k hinner man ju med =)
Du kan ha två SAS AMEX Elite (Ett debit och ett kredit) samt SAS Mastercard Premium så slipper du flyga för att behålla Guld. Jo, jag vet att vad skall man med Guldet till om man inte flyger blablablabla...
 
Toppen