Senaste nytt

1360 EB-poäng (och en matkasse) för 49kr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte när CG blev en vedertagen förkortning, men skulle uppskatta om alla skriver City Gross istället.
Inom dagligvaruhandel så används CG som förkortning för något helt annat, nämligen CashGuard.
Att använda förkortningar gör det väldigt svårt att söka och få sidor indexerade utifrån relevans.

//Moderator

Märkte nu att det var fler ingredienser som saknades.

Detsamma gäller för min mor och svärmor.

Ägg, bladspenat m.m

Fick tillbaka 50kr som kompensation per kasse.

• Gilla
Reactions: Gus
Vet inte när CG blev en vedertagen förkortning, men skulle uppskatta om alla skriver City Gross istället.
Inom dagligvaruhandel så används CG som förkortning för något helt annat, nämligen CashGuard.
Att använda förkortningar gör det väldigt svårt att söka och få sidor indexerade utifrån relevans.

//Moderator

Glöm inte CGs pizza oxå! Så vi skriver väl City Gross numer..

CG är framför allt en förkortning på ColaGrogg.

Men i en tråd som handlar om CityGross borde det icke vara förkastligt att använda motsvarande förkortning...

CG är framför allt en förkortning på ColaGrogg.

Men i en tråd som handlar om City Gross borde det icke vara förkastligt att använda motsvarande förkortning...
Även om det inte är förkastligt så är det inte bra. Hur många tror du hittar till forumet från en sökning på google när de söker på "matkasse city gross" om vi hela tiden skriver CG? Denna tråd kommer just nu på andra sidan om man söker på "matkasse city gross poäng". Om träffen istället är på förstasidan så ökar troligtvis trafiken till businessclass.se vilket är något vi alla har nytta av i längden.
Visst jag är lite yrkesskadad över att tolka förkortningen CG som något helt annat i detta fall. Men förkortningar bör alltid undvikas i forumet. Tidsvinsten att skriva CG istället för City Gross är typ 1 sekund.

Om en tråd handlar om Finnair så bör vi inte börja förkorta det som FA, precis av samma anledning som vi inte bör förkorta City Gross med CG.

I mitt fall levererade City Gross vad som utlovades. Kassen (som i själva verket var en låda) innehöll allt på menyerna (förutom det som specifikt stod i mailet behövde finnas hemma) och faktiskt lite mer än vad som behövdes i recepten (t.ex. lite mer köttfärs). EB-poängen kom in vid beställning och båda rabatterna var applicerade när de drog pengarna.

Edit: Jag beställde föresten en 549kr-kasse.

Liknande erfarenhet som David. Lådan var komplett och ingredienserna var lite drygt vad som behövs samt av god kvalitet. Igår gjorde vi marinerad fläskytterfilé som var riktigt god. Noterade dock att man i receptet glömt skriva att köttet skulle stekas! - jag hoppas ingen äter fläskköttet rått. :eek: Idag gjorde jag fisken som dock hottades upp till en gratäng med potatismos (klick smör och grädde). Jag beställde 3-dagarskasse för 4 personer, hämtade själv. En rabatt. Fick poäng.

47 sider... Too little time:

Finnes tilbudet i dagslaget? Går det an å bestille og få EB-points i dag?

Även om det inte är förkastligt så är det inte bra. Hur många tror du hittar till forumet från en sökning på google när de söker på "matkasse city gross" om vi hela tiden skriver CG? Denna tråd kommer just nu på andra sidan om man söker på "matkasse city gross poäng". Om träffen istället är på förstasidan så ökar troligtvis trafiken till businessclass.se vilket är något vi alla har nytta av i längden.
Visst jag är lite yrkesskadad över att tolka förkortningen CG som något helt annat i detta fall. Men förkortningar bör alltid undvikas i forumet. Tidsvinsten att skriva CG istället för City Gross är typ 1 sekund.

Om en tråd handlar om Finnair så bör vi inte börja förkorta det som FA, precis av samma anledning som vi inte bör förkorta City Gross med CG.
Jag förstår vad du menar helt och fullt. En sak som slår mig dock är att ni försöker hålla trådarna som startas här relaterade till medvetet resande. Rimmar det inte då illa att vilja driva trafik på "matkasse city gross"? Det har ju väldigt lite med medvetet resande att göra. Vill ni driva mycket trafik till forumet så borde ni ju tillåta trådar om allt möjligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen