Framförallt så känns det som att om det blir för mycket krångel för dem med saker som är relaterade till Eurobonus så är risken stor att de helt enkelt tar bort möjligheten till att tjäna poäng på något som trots allt är en bra deal, med eller utan rabatt.
I princip håller jag med om att de definitivt borde meddela om de ändrar beloppet, eller kanske bara ta smällen och leverera kassarna som
@Cristoffer Cedergren föreslår, men i detta fall skulle jag välja att släppa på principen och bara låta det bero.
En annan fråga, som avgör om erbjudandet verkligen är så bra som det framstår, är om det är någon som fått poäng för mer än ett köp? Nu pratar jag alltså om köp av matkasse vid två eller fler olika veckor men från samma Citygrosskonto och samma EB-konto. Om detta funkar så tycker jag att det är riktigt generöst med 1360 poäng för ca 400 kr om man nu faktiskt ändå har tänkt äta mat. Läser man texten som står så borde det ju funka så, men det är ju dock uppenbart att de helst vill sälja prenumerationer på matkassar och andra matkasseleverantörer som funnits i shoppingportalen har ju bara gett poäng för nytecknad prenumeration, så finns ju en risk att även Citygross bara tänkt ge poäng en gång per kund (vi har ju redan sett att det inte är deras starkaste sida att hantera IT och formulera villkor på bästa sätt).