Senaste nytt

1360 EB-poäng (och en matkasse) för 49kr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställde 2 kassar. En ligger kvar med rabatt 450 kr men den andra har de helt sonika tagit bort den ena rabatten. Den är dessutom nu ej avbokningsbar. Inget mail har jag fått.
Kommer kontakta dem imorgon o bestrida o se till att de avbokar.

Jag ringde och klagade. Tjejen på kundtjänst menade att det legat ute på flashback. Jag förklarade att det var irrelevant då de justerar priset i efterhand (och i mitt fall hade jag ej fått ngt mail om att det justerats). Hon skulle ta bort ordern.
Dock ligger den fortfarande kvar. Försvinner den inte om ngn dag får jag ringa o klaga igen.
 
Så kan man de det, eller så hade CG varit smarta och låtit det vara och kanske leverera några extra kassar (volym volym) ett sedan vunnit ett gäng nya matkassekunder av misstaget. Nu får dom varken eller.
Självklart kan de inte ge bort gratiskassar + betala SAS för EB pts och till vissa(de som gjorde en order och fick ett negativt belopp) även bli skyldig pengar.
Skulle alla skött det snyggt och tagit en påse och betalt en hundring så kanske de skulle se mellan fingrarna.
Jag hoppas att de som gjorde en negativ order kan dra lärdom och inte göra så igen.
De som blir sura på CG har jag ingen som helst förståelse för.
 
Framförallt så känns det som att om det blir för mycket krångel för dem med saker som är relaterade till Eurobonus så är risken stor att de helt enkelt tar bort möjligheten till att tjäna poäng på något som trots allt är en bra deal, med eller utan rabatt.
I princip håller jag med om att de definitivt borde meddela om de ändrar beloppet, eller kanske bara ta smällen och leverera kassarna som @Cristoffer Cedergren föreslår, men i detta fall skulle jag välja att släppa på principen och bara låta det bero.

En annan fråga, som avgör om erbjudandet verkligen är så bra som det framstår, är om det är någon som fått poäng för mer än ett köp? Nu pratar jag alltså om köp av matkasse vid två eller fler olika veckor men från samma Citygrosskonto och samma EB-konto. Om detta funkar så tycker jag att det är riktigt generöst med 1360 poäng för ca 400 kr om man nu faktiskt ändå har tänkt äta mat. Läser man texten som står så borde det ju funka så, men det är ju dock uppenbart att de helst vill sälja prenumerationer på matkassar och andra matkasseleverantörer som funnits i shoppingportalen har ju bara gett poäng för nytecknad prenumeration, så finns ju en risk att även Citygross bara tänkt ge poäng en gång per kund (vi har ju redan sett att det inte är deras starkaste sida att hantera IT och formulera villkor på bästa sätt).
 
Framförallt så känns det som att om det blir för mycket krångel för dem med saker som är relaterade till Eurobonus så är risken stor att de helt enkelt tar bort möjligheten till att tjäna poäng på något som trots allt är en bra deal, med eller utan rabatt.
I princip håller jag med om att de definitivt borde meddela om de ändrar beloppet, eller kanske bara ta smällen och leverera kassarna som @Cristoffer Cedergren föreslår, men i detta fall skulle jag välja att släppa på principen och bara låta det bero.

En annan fråga, som avgör om erbjudandet verkligen är så bra som det framstår, är om det är någon som fått poäng för mer än ett köp? Nu pratar jag alltså om köp av matkasse vid två eller fler olika veckor men från samma Citygrosskonto och samma EB-konto. Om detta funkar så tycker jag att det är riktigt generöst med 1360 poäng för ca 400 kr om man nu faktiskt ändå har tänkt äta mat. Läser man texten som står så borde det ju funka så, men det är ju dock uppenbart att de helst vill sälja prenumerationer på matkassar och andra matkasseleverantörer som funnits i shoppingportalen har ju bara gett poäng för nytecknad prenumeration, så finns ju en risk att även Citygross bara tänkt ge poäng en gång per kund (vi har ju redan sett att det inte är deras starkaste sida att hantera IT och formulera villkor på bästa sätt).

Min svärmor har fått för varje köp. Hon köper enstaka kassar ibland utan prenumeration.
 
Så kan man de det, eller så hade CG varit smarta och låtit det vara och kanske leverera några extra kassar (volym volym) ett sedan vunnit ett gäng nya matkassekunder av misstaget. Nu får dom varken eller.

De hade ju iaf kunnat mailat/kontaktat de som beställt och sagt att de kommer ta bort beloppet. Jag fick inget mail om detta alls. I vilket fall så förlorade nog City Gross mer kunder än de vann på detta.
 
De hade ju iaf kunnat mailat/kontaktat de som beställt och sagt att de kommer ta bort beloppet. Jag fick inget mail om detta alls. I vilket fall så förlorade nog City Gross mer kunder än de vann på detta.
Ja, en nära släkting som redan hade prenumererat på CG:s matkassar i ett par månader blev så sur av detta att hen bytte till ICA:s.
 
Ja, en nära släkting som redan hade prenumererat på CG:s matkassar i ett par månader blev så sur av detta att hen bytte till ICA:s.
Att försöka lura någon och sen bli påkommen? Ja du, bara för att en person blir sur över något betyder det inte att ett företag skall ge efter. Det är ju som att så fort någon blir kränkt (city Gross kränkte mig genom att ändra min leverans) ge efter. Jag hoppas personligen att färre och färre vinner på att bli kränkta och skrika högt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen