Senaste nytt

1360 EB-poäng (och en matkasse) för 49kr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med ovanstående om att det fortfarande är en bra affär, men för mig är principen fel att i efterhand korrigera lagda ordrar. Jag anser att de får ta smällen denna gång eftersom vi har ingått ett avtal till ett pris som båda parterna har accepterat. Jag hade nog inte orkat lägga ordern om jag bara hade fått den ena rabatten. Funderar nu på att säga upp kassen (om möjligt). Ska man då även räkna med att man blir av med de 1360 poängen? Kan de dras tillbaka i efterhand, någon som vet?

Ringde Citygross kundtjänst nyss. När jag förklarade att jag anser att det är fel av dem att ändra priset i efterhand, var hennes första motfråga om jag hade läst om rabattkoderna på Flashback(!). Hon sa sen att man har rätt att avboka fram till 17:00 idag, eftersom de "hade en bugg i systemet" som tillät två koder samtidigt. Hon kunde ej svara på frågan om vad som händer med EB-poängen vid en eventuell avbokning.

Jag håller med ovanstående om att det fortfarande är en bra affär, men för mig är principen fel att i efterhand korrigera lagda ordrar. Jag anser att de får ta smällen denna gång eftersom vi har ingått ett avtal till ett pris som båda parterna har accepterat. Jag hade nog inte orkat lägga ordern om jag bara hade fått den ena rabatten. Funderar nu på att säga upp kassen (om möjligt). Ska man då även räkna med att man blir av med de 1360 poängen? Kan de dras tillbaka i efterhand, någon som vet?
Håller med dig om avtalet där, fult av dem att ändra i efterhand. Högst troligt så kommer de inte dra tillbaka poängen.

Ringde Citygross kundtjänst nyss. När jag förklarade att jag anser att det är fel av dem att ändra priset i efterhand, var hennes första motfråga om jag hade läst om rabattkoderna på Flashback(!). Hon sa sen att man har rätt att avboka fram till 17:00 idag, eftersom de "hade en bugg i systemet" som tillät två koder samtidigt. Hon kunde ej svara på frågan om vad som händer med EB-poängen vid en eventuell avbokning.
Citygross har ett avtal med ett affiliatebolag, typ Tradedoubler, som i sin tur gör affärer med webbsidor liknande SAS-portalen. Så antar att Citygross inte har en aning om Eurobonuspoängen. För att poängen ska dras tillbaka behöver Citygross göra upp med det affiliatebolag som de anlitar, som i sin tur ska göra upp med SAS-portalen, som i sin tur ska göra upp med Eurobonus. Känns långsökt att de skulle dra tillbaka poäng.

Sedan tror jag nog att det var alla minus1 kr-orders som förstörde dealen för oss, typ "ring inte och fråga flygbolaget vid mistake fares. Samt att den här diskussionen har legat öppen för vem som helst att läsa :)

Möjligt men också på grund av att tråden på flashback låg högst upp på aktuella ämnen i typ 2-3 dagar och har totalt 73.000+ visningar att jämföra med denna tråd som har 22.000 visningar varav många förmodligen är från flashback då denna tråd var länkad i trådstarten där.

Även om jag själv inte fick den här dealen att fungera, så kan jag inte se det som orimligt att kombinera olika rabatter och få ett mycket lågt pris för matvaror. Rekommenderar att se ett avsnitt av Extreme Couponing för den som tvivlar.
Extreme Couponing | TLC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen