Senaste nytt

Ökad intjäning på SAS för statuskunder från 1 september

Härlig 'enhancement' som SAS nu kommer med. Hade haft möjlighet till EBD nästa år om 25% bonusen fick vara kvar. Men då får jag väl vara nöjd med Life Time Gold om nu inte också det skrotas...

Känns provocerande när de i dagens mejl skriver "förbättringar" och bara nämnar höjningen av antalet bonuspoäng.

Det finns väl en minimal chans att de justerar nivå-kraven för förnyelse, men i övrigt håller jag med om att mailet var lite provocerande.

Bonuspoäng går ju att urholka precis när som helst och hur som helst, så att öka nivåbonusen från 25% till 75% kan vara en väldigt kortlivad förbättring. Nivåpoäng har historiskt varit lite stabilare och inga gotchas typ fiktiva skatter och avgifter eller tillgänglighet som försvinner.

Är inte detta ett ganska unikt system? Vilka andra program belönar inte egna med level/nivå poäng som dessutom är gratis då det inte kan nyttjas vid spendera?!
Du menar nivåpoäng utan bonus för de med topp-nivå? M&M har ju precis gjort den ändringen och ger samma nivåpoäng till alla

Är inte detta ett ganska unikt system? Vilka andra program belönar inte egna med level/nivå poäng som dessutom är gratis då det inte kan nyttjas vid spendera?!
Inte direkt unikt.

Miles & More införde det nyligen
Flying Blue har haft det länge
BA Executive Club har haft det så länge jag kan minnas

Inte direkt unikt.

Miles & More införde det nyligen
Flying Blue har haft det länge
BA Executive Club har haft det så länge jag kan minnas
Aegean har också liknande, fast i form av lägre krav på återkval.

Ju mer man tänker på det desto mer störande är det att SAS inte ens kommunicerat ut detta till sina medlemmar på ett klart och tydligt sätt utan istället gömt detta bakom en ”förbättring”. Majoriteten av EB-medlemmar kommer få reda på detta den hårda vägen.

Aegean har också liknande, fast i form av lägre krav på återkval.

Ju mer man tänker på det desto mer störande är det att SAS inte ens kommunicerat ut detta till sina medlemmar på ett klart och tydligt sätt utan istället gömt detta bakom en ”förbättring”. Majoriteten av EB-medlemmar kommer få reda på detta den hårda vägen.

Majoriteten av EB-medlemmar har väl inte status ens idag med dagens nivåer..? Och hade det varit så är det hög tid att faktiskt göra något åt hur status delas ut. Tycker jag!

Intressant att de uppdaterat tabellen med t ex 75% fler bonuspoäng men att 25% mer Baspäng står kvar - antar det försvinner 1 september - men konstigt att 75% redan står där när det gäller först 1 september eller?

Attachments

• IMG_6965.png
    IMG_6965.png
    150,4 KB · Visningar: 150
Intressant att de uppdaterat tabellen med t ex 75% fler bonuspoäng men att 25% mer Baspäng står kvar - antar det försvinner 1 september - men konstigt att 75% redan står där när det gäller först 1 september eller?
Finns ju inga baspoäng efter 1/9, och finns inga bonuspoäng innan 1/9.

Toppen