igelkotten
Medlem
Från och med 1 September krävs det alltså 20% fler statuspoäng för att behålla EBG och EBD.
Fast gränserna ändras väl inte? Det är väl bara intjäningen som sänks (ingen +25%) för EBG/EBD.Från och med 1 September krävs det alltså 20% fler statuspoäng för att behålla EBG och EBD.
Ja, så i praktiken 20% svårare.Fast gränserna ändras väl inte? Det är väl bara intjäningen som sänks (ingen +25%) för EBG/EBD.
Om du flyger ihop dina poängJa, så i praktiken 20% svårare.
Det beror ju lite på vem man syftar på när man menar "våra mest lojala kunder". Det finns ju många som med enkelhet uppnår diamant helt oavsett +25% eller inte; de är ju rena vinnare rakt igenom. Den som (likt undertecknad) måste tänka till lite för att ens fixa guld varje år hör kanske inte till den gruppen Anko syftade på...men dålig tajming när Anko sagt i media flera ggr under våren "Vi kommer belöna våra mest lojala kunder". Jo tjena...med baspoäng ja men inte med lika enkelt bibehållen status.
Ser för mig ut som ett första steg mot intjäning baserat på kostnad och inte avstånd. Flera andra program har ju generösa nivå-bonusar på bonuspoäng medan status kommer genom hur mycket du spenderat endast. (om jag inte minns fel)
Rent personligt har jag hellre 25%-bonusen men rent krasst är det väl konstigt att det är lättare att behålla statusen än att uppnå den.
Precis, jag fattar inte varför inte SAS nya bonussystem harmoniserar mot Flying Blue iofs.Nja, flyger du med AF och sparar i Flying Blue är det precis tvärtom som du skriver. XP är satt som det är på respektive biljettyp oavsett vad du betalar. Poängintjäningen är sen baserad på vad du betalar och en multiplikator baserad på nivå.