igelkotten
Medlem
Majoriteten av de som berörs*Majoriteten av EB-medlemmar har väl inte status ens idag med dagens nivåer..? Och hade det varit så är det hög tid att faktiskt göra något åt hur status delas ut. Tycker jag!
Majoriteten av de som berörs*Majoriteten av EB-medlemmar har väl inte status ens idag med dagens nivåer..? Och hade det varit så är det hög tid att faktiskt göra något åt hur status delas ut. Tycker jag!
Gissningsvis, att SAS insett att det finns för många statusmedlemmar i Eurobonus, och det här är ett sätt att på några års sikt gallra ut de som reser minst inom respektive nivå, som någon har bedömt sticker mindre i ögonen än att helt enkelt höja intjäningskraven med motsvarande mängd.Vad tror ni är anledningen till att SAS skippar +25% statuspoäng
Vad tror ni är anledningen till att SAS skippar +25% statuspoäng på sina egna avgångar till EBG/EBD? Har de andra bolagen krävt att det ska vara lika för alla iom JV:et?
Jag läste en skrivelse från SAS igår som publicerades när övergången annonserades, där står bokstavligen att kraven förblir den samma. Däremot inget om hur intjäningen blir.Vad tror ni är anledningen till att SAS skippar +25% statuspoäng på sina egna avgångar till EBG/EBD? Har de andra bolagen krävt att det ska vara lika för alla iom JV:et?
Jag utesluter inte att det är så, men det är lite udda. För denna "utrensning" riktar sig i så fall mot de som haft sin nivå ett år eller mer. Alltså kunder som i någon mån är mer lojala än andra och som har etablerat en starkare knytning till varumärket & produkten....
- Snyggt sätt att höja kraven och rensa ut bland statushållarna utan att formellt sett höja kraven.
Jag utesluter inte att det är så, men det är lite udda. För denna "utrensning" riktar sig i så fall mot de som haft sin nivå ett år eller mer. Alltså kunder som i någon mån är mer lojala än andra och som har etablerat en starkare knytning till varumärket & produkten.
Man kan såklart ha gjort bedömningen att det är en grupp som inte kommer att churna och därför inte behöver någon extra morot för att stanna. Det är bara det att det är ett lite udda tillfälle att just nu försämra bara för gruppen långvariga kunder.
...eller så har dom redan LTG för länge senSka man vara krass så är det ju så att de långvariga kunderna som spenderar mycket pengar och som SAS vill vara måna om kommer inte ha problem att kvalificera sig igen.
Och de kunder som spenderar mycket tid flygande men på billiga biljetter kan fortfarande kvalificera sig på segment.
Det är ju en grupp som precis klarat sig tidigare som nu råkar illa ut. Antingen försvinner de utan någon större förlust för SAS (eller så kan de klämma dem på extra pengar när allt från fast track till säte säljs separat), eller så flyger de SAS den där extra gången för att rädda sin status.