Senaste nytt

Ökad intjäning på SAS för statuskunder från 1 september

Fast hur tolkar ni det här - som jag läser det så får man bonuspoäng för EB betalkort (dvs nya Revolut eller vad det nu hette) men inte när man använder kreditkort typ AMEX eller MC. Dock kan man glädjas åt nivåpoäng när man betalar med tex AMEX. Så att betala med AMEX eller MC (om de nu ingår i gruppen vissa) boostar ens status men man kan inte använda dem till något

Hittade ingen tråd/kommentar om detta men ber om ursäkt om det varit upp redan

IMG_0031.png

Fast hur tolkar ni det här - som jag läser det så får man bonuspoäng för EB betalkort (dvs nya Revolut eller vad det nu hette) men inte när man använder kreditkort typ AMEX eller MC. Dock kan man glädjas åt nivåpoäng när man betalar med tex AMEX. Så att betala med AMEX eller MC (om de nu ingår i gruppen vissa) boostar ens status men man kan inte använda dem till något

Hittade ingen tråd/kommentar om detta men ber om ursäkt om det varit upp redan

Visa bifogad bild 154639
Gissar det är klassisk otydlighet från SAS. Att MC/Amex inte skulle he bonuspoäng, då kan de stänga ner dessa kort helt. Högst troligt ska det stå betal och kreditkort

Det är felskrivning/okunnighet hos redaktören/copy-paste från annat kontext etc som spökar. Kika bara hur de skrivit "Hur tjänar jag EuroBonus-poäng?" istället för att skriva Bonuspoäng vilket hade varit det lämpliga. Precis som att man också ibland ser "betala kontant/cash" hos SAS när det uppenbart bara går betala med kort :)

Man får bonuspoäng från betal- och kreditkorten Amex, SASMC, Lunar. Nivåpoäng får man från SASMC Premium och Amex Elite.

Har de glömt att skriva att man får Nivåpoäng av Conscious Traveller också eller är det på väg att tas bort?

@mischadee känns det inte som att SAS var väldigt sena på boll med just denna modefluga som återigen ska få jorden att gå under, innan nästa grej?

De får dock fortsatt gärna ge ut 5k eb per period till billiga 1000sek/nok (bättre just nu med plat ;-) i bränslekostnad. Jag hoppas kunna få 10k som sagt nästa period :cool:

Ursäkta en person som har svårt med siffror. Jag har en revenue-biljett tur och retur till Los Angeles i business i november. När jag bokade den skulle jag få lite över 20k extrapoäng OCH lika många, 20k, statuspoäng. Som vanligt. Hur många statuspoäng respektive bonuspoäng får jag från den resan istället nu när det blir dags?

Ursäkta en person som har svårt med siffror. Jag har en revenue-biljett tur och retur till Los Angeles i business i november. När jag bokade den skulle jag få lite över 20k extrapoäng OCH lika många, 20k, statuspoäng. Som vanligt. Hur många statuspoäng respektive bonuspoäng får jag från den resan istället nu när det blir dags?
Du borde få "lite över 20k"*0.8 (förutsatt att du är guld) nivåpoäng, samt "lite över 20k"*0.8*a bonuspoäng (där a är 1.0, 1.25, 1.5 eller 1.75 för member, silver, guld, respektive diamant).

T ex, om du är guld och flyger CPH-LAX ToR i business smart, så får du 18 000 nivåpoäng, och 27 000 bonuspoäng.

Tabeller finns på https://www.sas.se/eurobonus/partners/flygbolag/scandinavian-airlines/

Du borde få "lite över 20k"*0.8 (förutsatt att du är guld) nivåpoäng, samt "lite över 20k"*0.8*a bonuspoäng (där a är 1.0, 1.25, 1.5 eller 1.75 för member, silver, guld, respektive diamant).

T ex, om du är guld och flyger CPH-LAX ToR i business smart, så får du 18 000 nivåpoäng, och 27 000 bonuspoäng.

Tabeller finns på https://www.sas.se/eurobonus/partners/flygbolag/scandinavian-airlines/
Tack snälla för svar. Och ja, jag är guld så ditt exempel var perfekt!

Lite slarvigt att bokningen vi hemsidan fortfarande kör med gamla logiken för att visa hur många poäng en resa ger. Exempelvis ARN - ORD tor i business pro i november visas fortfarande som 13750 x 2 intjäning med guld multipliern.

Jag råkar ha exakt en sådan bokning och fattar såklart att de nya reglerna för intjäning kommer gälla oavsett hur det låg till när biljetten såldes. Lite surt med färre nivåpoäng men blir ju iaf fler bonuspoäng.

Toppen