Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

Jag ser att SAS har gratis årsavgift på Amex för de EBD som bor i Skandinavien på sina norska websidor (EuroBonus medlemsniver - SAS men inte de svenska (EuroBonus medlemsniver - SAS Det står inte något om svenskt/norskt SAS Amex eller nivå, bara att man ska bo i Skandinavien.

Detta var en nyhet för mig, men dessvärre blev jag EBD efter att årsavgiften för 2015 blev belastad. Nästa år...

Någon som vet om/hur detta fungerar i praktiken? Kan ju vara speciellt interessant för er i Sverige som betalar mycket för SAS Amex Elite kortet - 20.000 basic points och kortet "betalt" av SAS.

Visa bifogad bild 35031

Om man tittar på sas.se så ser tabellen annorlunda ut. Inget om gratis årsavgift på Amex där. Kan det vara olika beroende på land?

Första året fritt. De 2 efterföljande åren betalade jag halva årsavgiften. Därefter (3 år) har jag betalat full årsavgift. I början kändes det surt att betala 1,000:- för ett betalkort. Idag ser jag dock ett betydligt högre mervärde med detta kort i form utav bättre växlingskurs när jag är ute och reser, ersättningskort ifall det behovet skulle uppstå och sist, men inte minst- alla bonusresor jag kunnat ta ut genom 50% poängrabatt mm. Kom fram till att jag kunnat ta ut diverse bonusresor till ett värde av ca 200,000 tack vare ett kort som kostar mig 2,73 kronor om dagen ;)

Jag ringer varje år! Det resulterar alltid i att man får något som kompensation, senast ett presentkort på Stadium.
+1.
Ringer varje år och det har inte varit ngn diskussion om att inte kompensera, 1000 kr på IKEA. Blir dock intressant att se hur det blir i år eftersom jag bytt till Elite-kortet, har inte sett att ngn blivit kompenserat för den årsavgiften, men det är väl värt ett försök...

Toppen