Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

Ringde förra veckan och fick halverad årsavgift. Frågade vad de kunde erbjuda och nämnde ingenting om att avsluta kortet. Årlig spend på 250k

Ringde in för två veckor sedan. Efter några minuters prat och förklarande (från Amex sida) hur bra kortet är blev jag erbjuden 1000:- på IKEA.

När jag ringde för någon dag sen blev jag erbjuden antingen 500 kronor hos Ikea, en övernattning på Scandic eller halva priset på avgiften. Blev en nedsatt årsavgift för min del...

Kan man inte bara ha det som en officiell förmån? Spend på 400k och du får ett presentkort.

Det är i vart fall ärligare :)

Bra förslag. Lika för alla och inte mest beroende på tur eller slump. Sen kan man undra varför folk skaffar ett kort som de egentligen tycker är för dyrt.

Tack:)
Jag sa att jag var nöjd med kortet och att jag tänkte behålla det. Jag sa också att jag rekommenderat det till vänner och att jag kommer fortsätta göra det eftersom att det verkar vara ett bra kort med bra förmåner.

Sedan frågade jag om de kunde reducera årsavgiften eller ta bort den helt. Tjejen på kundtjänst svarade att de inte brukade göra så men de skulle skicka presentkort på Ikea för 1000kr.

Det tog 4 dagar sen låg det ett brev från dem med vad de utlovat:)

Toppen