robin-nilsson
New member
Lite off topic men jag hade en årlig spend förra året på 300k och tycker kredittiden är för kort på kortet. Är det omöjligt att förhandla den till 30 dagar?
Har ett Amex SAS Premium.
Har ett Amex SAS Premium.
Samosaguas skrev:Idag såg jag en märklig sak på mitt kontoutdrag online. Så här står det: "KREDITERING AV ÅRSAVGIFT FÖR KONTOT" och sen har jag den 5 maj blivit krediterad med 326,02 kr. Någon annan där samma sak hänt? Ska man bara hålla tyst och vara glad?Klicka för att utvidga...
Robin Nilsson skrev:Lite off topic men jag hade en årlig spend förra året på 300k och tycker kredittiden är för kort på kortet. Är det omöjligt att förhandla den till 30 dagar?Har ett Amex SAS Premium.Klicka för att utvidga...
DonM skrev:Detta var en nyhet för mig, men dessvärre blev jag EBD efter att årsavgiften för 2015 blev belastad. Nästa år...Visa bifogad bild 35031Klicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:Tips - i Sverige gäller att den del av årsavgiften som inte är "förbrukad" när Du når EBG/EBD återbetalas på begäran!Klicka för att utvidga...
EBGGOT skrev:På mastercard menar du?Klicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:Jag menar Amex i första hand.Det gäller dock även för Diners och Mastercard -det många inte känner till är att Mastercard är fritt om man har Diners, oavsett EB-status.Klicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:Ja.Klicka för att utvidga...
Sorry, måste ändra mig...missförstod frågan.EBGGOT skrev:Vilket ny och BRA info!Sedan när? Gäller det bara premium kortet eller elite kortet?Klicka för att utvidga...
DonM skrev:Jag ser att SAS har gratis årsavgift på Amex för de EBD som bor i Skandinavien på sina norska websidor (EuroBonus medlemsniver - SASmen inte de svenska (EuroBonus medlemsniver - SASDet står inte något om svenskt/norskt SAS Amex eller nivå, bara att man ska bo i Skandinavien.Detta var en nyhet för mig, men dessvärre blev jag EBD efter att årsavgiften för 2015 blev belastad. Nästa år...Någon som vet om/hur detta fungerar i praktiken? Kan ju vara speciellt interessant för er i Sverige som betalar mycket för SAS Amex Elite kortet - 20.000 basic points och kortet "betalt" av SAS.Visa bifogad bild 35031Klicka för att utvidga...
Trox skrev:Om man tittar på sas.se så ser tabellen annorlunda ut. Inget om gratis årsavgift på Amex där. Kan det vara olika beroende på land?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Skulle inte förvåna mig. Eller så är det någon som skrivit fel på den norska sidan...Klicka för att utvidga...
Jag ringer varje år! Det resulterar alltid i att man får något som kompensation, senast ett presentkort på Stadium.mileshunter skrev:Någon som vet om man fortfarande kan ringa till AMEX och beklaga sig över årsavgiften och därigenom få reducerad årsavgift.Klicka för att utvidga...
+1Layzedad skrev:Jag ringer varje år! Det resulterar alltid i att man får något som kompensation, senast ett presentkort på Stadium.Klicka för att utvidga...
+1.Layzedad skrev:Jag ringer varje år! Det resulterar alltid i att man får något som kompensation, senast ett presentkort på Stadium.Klicka för att utvidga...