Senaste nytt

Åka taxi utan problem

Landar en stund före midnatt en torsdag nu i oktober och ska upp och jobba dagen därpå. Vad är bästa tipset i dagsläget för att ta sig hem med taxi?

Vilken stad och vart skall du? Personligen hade jag valt Taxi Sthlm eftersom jag bor inne i Stockholm men inte nära ARN Express. Inte billigaste alternativet men bästa om du frågar mig

Sällar mig till rekommendationen om att förboka en taxi Stockholm, även om det kostar mer än de andra alternativen.

Tänk dock på att det inte längre är en "säker" bokning, utan du kan mötas av ett sms när du landar som säger att det tyvärr inte finns någon bil till dig och att de hör av sig om de skulle hitta någon. Händer inte ofta, men lite då och då. Till skillnad från en del av konkurrenterna har jag dock alltid fått just ett sådant meddelande och inte bara blivit stående.

Får man det meddelandet är det ingen idé att vänta utan bara dra fram uber/bolt appen och beställa där.

Sedan beror det lite på var hem ligger såklart. Kombinationen aex och taxi från centralen kan också vara en vinnare.

Flygbuss och AEX är billigaste alternativen men frågan är ju var slutdestination är. Eftersom du landar sent är du förmodligen mer benägen att komma fram fort. Ibland kan det bli dyrare att ta AEX och sedan taxi istället för bara taxi, tex om man bor i söderort.

Flygbuss och AEX är billigaste alternativen men frågan är ju var slutdestination är. Eftersom du landar sent är du förmodligen mer benägen att komma fram fort. Ibland kan det bli dyrare att ta AEX och sedan taxi istället för bara taxi, tex om man bor i söderort.

Man kan ju ta SL-Pendeln också om man ska vidare söderut. Mälartåget går också bra om man prickar in avgången.

Är inte flygbussarna ett rimligt alternativ? Billigare än AEX
Verkar som att sista AEX lämnar 23:05 på torsdagar och då har jag inte landat än. Jo flygbussarna är väl ett alternativ, men bökigt att ta sig sista biten. Bor i innerstan men ej gångavstånd från Centralen. Skönt att komma hem också så lutar åt taxi.

Toppen