Alltid fast pris mellan city och Arlanda. På taxameter är det minst 30% påslag mot fast pris.Snart är det dags för resa igen... så nu kommer en till taxifråga.
Vad brukar vara klokast (dvs billigast), köra taxameter eller fast pris (storbil)?
Åker en måndag om någon vecka till Arlanda från södra Stokholm mitt under dagen precis innan lunch, trafiken borde flyta på rätt smidigt.
Tack! Där lärde man sig något nyttAlltid fast pris mellan city och Arlanda. På taxameter är det minst 30% påslag mot fast pris.
Väldigt varierande på faktiskt storleken av bil. Men har ni 20 större väskor kommer det garanterat inte fungera.En till fråga, vad har ni för erfarenheter av Uber XL?
Vi är 5 personer med varsitt 4 större väskor. Om jag läser läser rätt på Ubers hemsida har XL plats för 6 personer, ingen information baggage dock.
Gick lite snabbt där… varsin större väska är det såklartVäldigt varierande på faktiskt storleken av bil. Men har ni 20 större väskor kommer det garanterat inte fungera.
Är det syftningsfel och varsin större väska så är det bara att boka.
Risken med Uber är alltid att ingen bil dyker upp. Föraren kan alltid avbryta körningen innan de kommer fram till upphämtningsplatsen om de hittar en mer attraktiv körning.En till fråga, vad har ni för erfarenheter av Uber XL?
Vi är 5 personer med varsitt 4 större väskor. Om jag läser läser rätt på Ubers hemsida har XL plats för 6 personer, ingen information baggage dock.
Yes det är vi medvetna om. Taxi Stockholm är 50% dyrare för en storbil och vi åker förmiddag så det bör inte vara några större problem med Uber.Risken med Uber är alltid att ingen bil dyker upp. Föraren kan alltid avbryta körningen innan de kommer fram till upphämtningsplatsen om de hittar en mer attraktiv körning.