Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Beror lite på var destinationen är, jag ser dock inga problem i det om destinationen är Hong Kong, Singapore eller Jakarta.
SAS kan ju ha andra synpunkter dock nu när de ändrat, men tidigare var det inga problem att flyga så i alla fall
Hong Kong är destinationen.
Ja, routingen är väl inte helt "rimlig"... Vi får se!

Grejen är att jag vill flyga jorden runt :)
Varför får jag inte ha med ORD ? Om jag förstår det rätt är det max 4 segment och syd-bkk-nrt-ord-fra blir väll bara 4?

Tjena!

Är det här en godkänd open jaw resa med amex 2-1 ?
fra-bkk-syd-akl
syd-bkk-nrt-ord-fra

Mvh
4fun

Som @blobloblo säger går det bra om du inte flyger via nordamerika. Men vad som förmodligen skulle fungera är om du gör en open-jaw i andra änden också och t.ex. flyger syd-bkk-nrt-ord på hemresan. Då får du ta dig hem från ORD på något annat sätt sedan.

Har själv tänk att försöka boka en sådan routing så fort det kommer ut awardplatser för mina datum :)

Som @blobloblo säger går det bra om du inte flyger via noramerika. Men vad som förmodligen skulle fungera är om du gör en open-jaw i andra änden också och t.ex. flyger syd-bkk-nrt-ord på hemresan. Då får du ta dig hem från ORD på något annat sätt sedan.

Har själv tänk att försöka boka en sådan routing så fort det kommer ut awardplatser för mina datum :)

Du menar slutdestination ORD?
Två openjaw går inte att ha på en 2-4-1 award.

Du menar slutdestination ORD?
Två openjaw går inte att ha på en 2-4-1 award.

Ja (om ska vara petig är SYD/AKL destinationen och ORD är den nya hemorten). Det går att ha open jaw i båda ändarna om man bokar hos United (källa: onemileatatime) så jag antog att det funkade med SAS också. Men även om det inte går kan han väl i så fall bara strunta i AKL, dvs.

fra-bkk-syd
syd-bkk-nrt-ord

Ja (om ska vara petig är SYD/AKL destinationen och ORD är den nya hemorten). Det går att ha open jaw i båda ändarna om man bokar hos United (källa: onemileatatime) så jag antog att det funkade med SAS också. Men även om det inte går kan han väl i så fall bara strunta i AKL, dvs.

fra-bkk-syd
syd-bkk-nrt-ord
På sas tillåts inte dubbel open jaw, om inget ändrats senaste månaderna.

Att flyga gem från Australien/Nya Zeeland via USA ska dock vara ok, men är tämligen säker på att man då inte kan passera Asien iom att det inte blir most reasonable way som är det som verkar tillämpas just nu.

Toppen