Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Att flyga gem från Australien/Nya Zeeland via USA ska dock vara ok, men är tämligen säker på att man då inte kan passera Asien iom att det inte blir most reasonable way som är det som verkar tillämpas just nu.

Kan det vara så att "most reasonable way" inte gäller på samma sätt på open jaw som för ToR. Jag spekulerar bara nu, men med tanke på att @Gus utan problem bokade den nästa dubbelt så långa hemresan AKL-PEK-HKG-JNB-CPT istället för den "more reasonable" AKL-PER-JNB-CPT så börjar man ju fundera.

Kan det vara så att "most reasonable way" inte gäller på samma sätt på open jaw som för ToR. Jag spekulerar bara nu, men med tanke på att @Gus utan problem bokade den nästa dubbelt så långa hemresan AKL-PEK-HKG-JNB-CPT istället för den "more reasonable" AKL-PER-JNB-CPT så börjar man ju fundera.
Då är det ingen idé att fråga här. För att svaret blir alltid "Prova med Tallinn / SAS kundtjänst".

Hej,

Frågar man inte får man inte veta.... :)
Skämt och sido, jag förstår mycket väl att den routingen är gråzon och ni inte kan svara bu eller bä. Slutligen blir det SAS kundtjänst som har veto, men jag tar gärna emot era förslag. Det @Double Trouble föreslog är ju en bra idé som helt klart kan vara en backup. Har andra bra idér tar jag gärna emot de.

Största problemet i min ekvation är min fru som inte uppskattar att flyga lika mycket som mig.Hon vill verkligen ta den snabbaste vägen fram och tillbaka till Australien. Eftersom det är hennes poäng vi kommer resa på har hon verkligen triumfkortet....

Tror inte open jaw spelar direkt stor roll när most reasonable way anges. I och med att det inte finns något 100% igt ramverk för detta blir det mest en uppskattning om det är reasonable. Att åka Australien - Sydostasien - Sydafrika är inte mycket mer omväg än Europa - Sydostasien - Japan och den är ju ok. Att dock blanda in något som gör resan nästan dubbelt så lång kommer troligtvis att bli nekat. Men man kan ju alltid försöka även om risken är att man enbart har uppehållit Tallinn utan att få ut något av det.

Jag tycker det känns rätt uppenbart att det inte är ens i närheten av att vara rimligt att flyga hemresa från SYD via både Asien och USA.

Jag ville bara med mina inlägg poängtera att vi nu har exempel på en liknande open jaw-bokning där man får lov att flyga en omväg för att komma dit man vill. Sedan är det väl dessutom inte en särskilt orimlig detour om hemresan är till USA. Speciellt med tanke på att inte så många bolag flyger first från Australien till USA, och ingen flyger direkt till ORD. I värsta fall kan man åka via NRT eller ICN och skippa BKK.

SYD-LAX-ORD är 9245 miles
SYD-ICN-ORD är 11733 miles

Tror inte open jaw spelar direkt stor roll när most reasonable way anges. I och med att det inte finns något 100% igt ramverk för detta blir det mest en uppskattning om det är reasonable. Att åka Australien - Sydostasien - Sydafrika är inte mycket mer omväg än Europa - Sydostasien - Japan och den är ju ok. Att dock blanda in något som gör resan nästan dubbelt så lång kommer troligtvis att bli nekat. Men man kan ju alltid försöka även om risken är att man enbart har uppehållit Tallinn utan att få ut något av det.

Brukar Tallin kunna svara på om en viss routing är tillåten direkt, eller måste man mata in alla delsegment innan dom kan svara på det? Har aldrig ringt dit så känner mig rätt grön på hur det funkar med bokningsprocessen.

• Gilla
Reactions: Gus
Förstår inte riktigt vad du menar, vadå ingen idé att fråga här? Jag ville bara uppmärksamma @4fun på en alternativ routing som han kan testa att boka om han skulle vilja det, eftersom en annan användare precis har bokat på det sättet.
Eftersom vi inte kan säga om routing är giltig eller inte när någon försöker att överoptimera routingen. (normala routings är det inga problem att ge råd / svar)
Det är endast Tallinn / SAS kundtjänst som kan svara på.
Dessutom det kan vara så att kundtjänst 1 kan säga nej men kanske kundtjänst 2 säger OK.

Blir det inte vårt svar "testa om de accepterar din routing eller inte"?
I så fall, är det något svar ens? Det vet man redan ju.

Eftersom vi inte kan säga om routing är giltig eller inte när någon försöker att överoptimera routingen. (normala routings är det inga problem att ge råd / svar)
Det är endast Tallinn / SAS kundtjänst som kan svara på.
Dessutom det kan vara så att kundtjänst 1 kan säga nej men kanske kundtjänst 2 säger OK.

Blir det inte vårt svar "testa om de accepterar din routing eller inte"?
I så fall, är det något svar ens? Det vet man redan ju.

Håller med, men man kan väl ändå uppmärksamma användare på routings som andra användare har gjort?

Toppen