Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Det är första gången som jag ska använda AmEx 2-4-1 för en bonusresa och har hittat följande segment för segment på united.

CPH–MUC (LH) Business (I)
MUC–FRA (LH) Business (I)
FRA–JNB (LH) First (O) Ankomst följande dag
JNB–CPT (SA) Business (I)
- - -
CPT–JNB (SA) Business (I)
JNB–FRA (LH) First (O) Ankomst följande dag
FRA–CPH (LH) Business (I)

Skulle detta vara giltigt? Jag hittade nämligen ingen CPH–FRA på vägen ner; det finns däremot CPH–MUC och MUC–JNB via FRA.

Jag har förstått att det är till Tallinn som man ringer. Vad är det som man ska ha framför sig förutom tider och flightnummer, kreditkortnummer och kanske passuppgifter? Bokar man sittplatser samtidigt? Och en sista dum fråga – talar de engelska eller skandinaviska?

Tack för hjälpen.

Ja, din routing ser giltig ut.
Du måste ha din Eurobonus-säkerhetskod också
På de flesta bolag kan du boka sittplats direkt, men inte hos alla.
Tallinn talar engelska(iaf alla ggr jag ringt).

Funkar MRU-JNB-CAI-CPH-GOT och att jag fortfarande betalar för central-Afrika (90 000p.), även fastän jag åker via Syd-Afrika (140 000p)?

Funkar MRU-JNB-CAI-CPH-GOT och att jag fortfarande betalar för central-Afrika (90 000p.), även fastän jag åker via Syd-Afrika (140 000p)?
Det verkar så men svårt att säga helt säkert, bäst att kolla med Tallinn.
Har iaf sett folk som bokat via Sydamerika(140k) till Centralamerika(110k) och bara behövt betala 110k poäng.
Åker själv till MRU i höst:). Ut via IST och hem via VIE.

Det verkar så men svårt att säga helt säkert, bäst att kolla med Tallinn.
Har iaf sett folk som bokat via Sydamerika(140k) till Centralamerika(110k) och bara behövt betala 110k poäng.
Åker själv till MRU i höst:). Ut via IST och hem via VIE.

Tack!
Jasså är det 110 000 p. jag har uppenbart en gammal tabell alt. tittar fel. Tänkte åka i vinter men med totalt fyra familjemedlemmar så är det lite svårare. Har bara hittat via IST ena vägen.
upload_2017-6-22_3-15-20.png

Ja, din routing ser giltig ut.
Du måste ha din Eurobonus-säkerhetskod också
På de flesta bolag kan du boka sittplats direkt, men inte hos alla.
Tallinn talar engelska(iaf alla ggr jag ringt).
Tack så mycket! Då får man skaffa sig en säkerhetskod; har bara ett lösenord för att logga in på sas webbplats.

Jag har förstått att det är till Tallinn som man ringer. Vad är det som man ska ha framför sig förutom tider och flightnummer, kreditkortnummer och kanske passuppgifter? Bokar man sittplatser samtidigt? Och en sista dum fråga – talar de engelska eller skandinaviska?

Tack för hjälpen.

- De talar engelska.
- Tider, flightnummer och gärna flygplatskoder (ARN-FRA etc. Jag behövde det igår för att hitta rätt flygplats).
- Passuppgifter behövs inte.
- Ha mycket tålamod då de ibland inte hittar de platser som du sökt fram vilket betyder att ni får sitta och pussla lite on the fly.
- Ha kreditkort, eurobonusnummer samt säkerhetskoden. Om du inte har kod så SMS'ar de ut den medan ni pratar.
- De upplyser dig om att du kan boka sittplatser online och då är det bara att be om hjälp med det så löser ni det direkt. Dvs ha seatguru redo.

- De talar engelska.
- Tider, flightnummer och gärna flygplatskoder (ARN-FRA etc. Jag behövde det igår för att hitta rätt flygplats).
- Passuppgifter behövs inte.
- Ha mycket tålamod då de ibland inte hittar de platser som du sökt fram vilket betyder att ni får sitta och pussla lite on the fly.
- Ha kreditkort, eurobonusnummer samt säkerhetskoden. Om du inte har kod så SMS'ar de ut den medan ni pratar.
- De upplyser dig om att du kan boka sittplatser online och då är det bara att be om hjälp med det så löser ni det direkt. Dvs ha seatguru redo.
Det här är bra info för mig som snart väntar in första 2-4-1 :)

Tack!
Jasså är det 110 000 p. jag har uppenbart en gammal tabell alt. tittar fel. Tänkte åka i vinter men med totalt fyra familjemedlemmar så är det lite svårare. Har bara hittat via IST ena vägen.
Visa bifogad bild 65141
Nej, du tittar rätt och verkar ha korrekt poängtabell.
MRU ligger Central Africa/Middle East och kostar 90k poäng.
Mitt exempel var dock Sydamerika kontra Nord- och Centralamerika, där är kostnaden 140k respektive 110k i business med *A.
(Vilket också stämmer med tabellen du bifogade)

Toppen