Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Vill gärna konsultera forum om detta är en "möjlig" bokning: jag har nu award resa CPH-SFO-LAX och hem SFO-CPH för Amex 2-4-1 i business.
Ser att det finns möjlighet att flyga CPH-FRA-ICN (LH first)-ICN-LAX . Går det enligt nya lättade regler och för poängsumman för first class till USA från Europa? eller är det "otillåtet" då det i praktiken blir en round the world award ticket?

Ja som det är nu med Eurobonus blir det inga problem.
Bokat ett par liknande biljetter senate veckan till USA :)

Vill gärna konsultera forum om detta är en "möjlig" bokning: jag har nu award resa CPH-SFO-LAX och hem SFO-CPH för Amex 2-4-1 i business.
Ser att det finns möjlighet att flyga CPH-FRA-ICN (LH first)-ICN-LAX . Går det enligt nya lättade regler och för poängsumman för first class till USA från Europa? eller är det "otillåtet" då det i praktiken blir en round the world award ticket?

Ja det fungerade: jorden runt i första klass för 150 000 EB poäng (AMEX 2-4-1) med 5 dagars uppehåll i Los Angeles är klar! CPH-FRA-ICN (LH first A340-600)-LAX (ASIANA A380 FIRST) och hem SFO-MUC (LH first A340-600) samt MUC-SFO med SAS plus:) Skatter: 1700 kr/person....de måste ha räknat fel....???

Last edited:
Det är första gången som jag ska använda AmEx 2-4-1 för en bonusresa och har hittat följande segment för segment på united.

CPH–MUC (LH) Business (I)
MUC–FRA (LH) Business (I)
FRA–JNB (LH) First (O) Ankomst följande dag
JNB–CPT (SA) Business (I)
- - -
CPT–JNB (SA) Business (I)
JNB–FRA (LH) First (O) Ankomst följande dag
FRA–CPH (LH) Business (I)

Skulle detta vara giltigt? Jag hittade nämligen ingen CPH–FRA på vägen ner; det finns däremot CPH–MUC och MUC–JNB via FRA.

Jag har förstått att det är till Tallinn som man ringer. Vad är det som man ska ha framför sig förutom tider och flightnummer, kreditkortnummer och kanske passuppgifter? Bokar man sittplatser samtidigt? Och en sista dum fråga – talar de engelska eller skandinaviska?

Tack för hjälpen.

Toppen