Senaste nytt

Äntligen Eurobonus Gold! Vad får jag inte missa?

Fast track fungerade utmärkt för mig i Lissabon i september...
Fungerade inte för mig i oktober (EBD med SAS Plus biljett). Blev dessutom först utskrattad av en i personalen ("your SAS ticket is no good here, hahaha") och sedan utskälld av en annan.

Kollega med Senator-kort flygandes Lufthansa (economy) till Frankfurt fick exakt samma behandling.

Fungerade inte för mig i oktober (EBD med SAS Plus biljett). Blev dessutom först utskrattad av en i personalen ("your SAS ticket is no good here, hahaha") och sedan utskälld av en annan.

Kollega med Senator-kort flygandes Lufthansa (economy) till Frankfurt fick exakt samma behandling.
Jag möttes också av en viss skepsis hos personalen när jag artigt frågade och visade mitt boardingkort. Men vid scanningen av kortet gav det grönt och jag fick passera.
Kan det vara så att systemet tillåter även SAS EBG+ att nyttja Fast Track i Lissabon, men att personalen av någon anledning inte vet/vill att SAS ska accepteras?

Gäller det för mina medresenärer också om vi är på samma PNR? (1 guest/4 family)
precis som @SimonXYZ säger så har det alltid funkat för mig att checka in hela familjen i business. Senast till Milano i Fredags så hade vi ändå två olika PNR jag + ett barn på en och fru plus ett barn på en annan. Alla fick priotag (som inte är värd bläcket som används att printa den) och alla kunde också på CPH gå i Fast Track, och använda lounge.
På vägen hem hade vi plusgradat så alla i plus kunde gå in i LH loungen på Malpensa. Plus att det räntar till fint i point sharing :)

Detta fick mig att tänka på denna meme, skrattade gott åt ironin där.
Kasst av dom, men det är tyvärr baksidan med alla dessa förmåner som ej tydligt är dokumenterade.
Det blir ofta subjektiva bedömningar då.

15A5E054-9766-4888-9A91-0E9732CA4407.jpeg

Gällandes att checka in i business kön, så behöver man inte ha EBG, utan vem som helst kan tydligen ställa sig där utan problem, står allt för ofta personer som inte borde stå där.

Ännu en sak SAS måste ta tag i.

Toppen