Senaste nytt

Äntligen Eurobonus Gold! Vad får jag inte missa?

Vindpilen

Medlem
Gällandes att checka in i business kön, så behöver man inte ha EBG, utan vem som helst kan tydligen ställa sig där utan problem, står allt för ofta personer som inte borde stå där.

Ännu en sak SAS måste ta tag i.

Jag tycker ofta jag ser personal från SAS som faktiskt står vid "ingången" till kön och frågar om man ska resa i Business, har EBG eller liknande för att se till att inte alla bara ställer sig i kön. Däremot kan jag väl tänka mig att de använder denna kö även till folk som av någon anledning behöver hjälp men jag har personligen inte upplevt det som något problem eller knappt sett det.
 

Andrew

Medlem
Kan tycka att det är enkelt för incheckningspersonalen att avvisa personer som inte har Star Alliance Gold eller reser i Plus/Business när de kommer fram.
 

Coalcandy

Medlem
Kan tycka att det är enkelt för incheckningspersonalen att avvisa personer som inte har Star Alliance Gold eller reser i Plus/Business när de kommer fram.

Problemet är väl att man bäddar för redigt sura kunder om man gör det... Även om de gjort fel kanske det inte är värt det. Bättre isf att de avvisas tidigare.
 

Mr Planning

Medlem
Håller med om att personalen står där ibland, och frågar, men dom kollar aldrig biljett/status.

Lika vanligt är det att man hör folk prata "oj vi står visst i business kön", men självfallet så står dom kvar.
Eller folk som man ser checkar in utan röda prio taggen när väskan väl åker iväg...

Det handlar om personliga reflektioner, 50/50 i mitt fall skulle jag säga.

Det behövs tydligare skyltning/mattor/rep/personal för att få Svenne Banan att förstå (precis som vid boarding) , för utomlands där det är bra skyltat så upplever jag inte detta som hos SAS.


Det fungerar ungefär som SAS prio boarding, 50/50 :(
 
Kan tycka att det är enkelt för incheckningspersonalen att avvisa personer som inte har Star Alliance Gold eller reser i Plus/Business när de kommer fram.
Det har hänt mig innan EBG.

SAS Anställd: Jag ser att du bara är EBS, man måste ha guld för att stå i business check-in sedan förra året, så du tänker på det tills nästa gång eftersom du redan är vid disken nu.

Lite morgontrött undrar jag vad hon menar..

Jag: Borde stå på bokning att jag betalat för businessbiljett?

SAS Anställd: Oj, ja du har rätt. Då är det annat såklart, ha nu en väldigt (med betoning på väldigt) trevlig resa och missa inte loungen!

Var la sånär på en avvisning jag kommit, även om den var lite tokig.
Sen har jag vett och etikett så står i den kön jag betalt för innan jag erhållit status, många kanske fungerar annorlunda.
 

klaslaban

Medlem
SAS Anställd: Jag ser att du bara är EBS, man måste ha guld för att stå i business check-in sedan förra året, så du tänker på det tills nästa gång eftersom du redan är vid disken nu.

Dessutom har hon fel. EBS har ju som vi påpekade ovan rätt till business checkin inom SAS. Bilden är direkt från sas appen och går väl inte misstolka?
eb359f6d4f93b09a74bd008995a807a4.jpg
 

Von_vettet

Ny medlem
Själv har jag inte haft några problem med business check-in. Dock så har det hänt på NRT et par gånger att den försynta personalen undrar om man verkligen står i rätt kö när man kommer dragandes med ett 2m långt skidfodral och en skidjacka som luktar inrökt från den vedeldade uppvärmningen på boendet :D
 
Toppen