mha321
Medlem
OT men Nja, jag var på en betatest av Star-award-bokning och det var endast sökning och reservation man kunde göra online, sedan skulle man ringa in för att få veta skatterna, betala och ställa ut biljetterna. Visst, det är mer än idag men inte hela vägen. Sökfunktionen var inte lika bra som Uniteds heller så det blir väl fortfarande på United man får börja, för att sedan möjligen reservera sina platser via SAS-tjänsten, men "First" fanns inte ens som kolumn i gränssnittet så det blir säkert bara väldigt enkla resor man kan ordna via denna tjänst de första åren.
Samtidigt täcker säkert en sådan enkel sökning in den absoluta majoriteten av alla bokningar. Förutsatt att de får till det så man kan betala (det måste ju vara planen) så lär det räcka långt för att kunna dra ner belastningen på kundtjänst för de bokningarna. Och då har man säkert inga problem att ta en handläggningsavgift för manuella bokningar av mer avancerade rutter.