Senaste nytt

Ändringsavgiften för EuroBonus Diamond är tillbaka för bonusresor

Värre än Ryanair, absoult. De har inga poäng så kan man inte boka någon bonusresa.

Däremot tror jag inte att 400 SEK för att boka en bonusresa via kundtjänst (ej online) är inte för högt jämfört med andra bonusprogram. Se mitt tidigare inlägg.
Finns det något annat bonusprogram än Eurobonus där man inte kan boka resor inom dess allians online, och som då tvingar på kunderna 400 kr i bokningsavgift?
 
Finns det något annat bonusprogram än Eurobonus där man inte kan boka resor inom dess allians online, och som då tvingar på kunderna 400 kr i bokningsavgift?
Kanske inte exalt 400 SEK men avgiften ja.
Bl a ANA Mileage Club, Avianca/TACA LifeMiles, Lufthansa Miles&More, United Mileage Plus (och US Airways Dividend Miles när de var med Star Alliance).
Det förutsätter att du inte får den routing du önskar på online och tvungen att boka via kundtjänsten.
 
Rörande 400:-/pax för bokning av awardresor:

Det har ju viskats om en del förändringar, förhoppningsvis förbättringar, i Eurobonus (3.0?). En hypotes: snart kommer det vara möjligt att boka *A awardresor online, åtminstone enklare sådana. När det är genomfört kommer bokningar via Tallinn kosta pengar. Nu kan det ha blivit så att någon missuppfattat eller tryckt på Start gällande avgiftsdelen i förtid och oron sprider sig i leden?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Enligt Webarchive, man behövde att betala 15 EUR / 150 SEK per person* för en bonusresabokning via kundtjänst redan i 2013/2014.
* Om man var basmedlem.

EuroBonus award rules & service fee - SAS
Servicearvoden - SAS

SAS skrev:
New award reservations
Basic members will be charged € 15* per person for booking upgrades, flight, car, hotel awards through their local Member Service. Silver and Gold members do not pay any booking fee.

Screenshot från 2014:
Screenshot20180406 02 SK.png
 
En hypotes: snart kommer det vara möjligt att boka *A awardresor online, åtminstone enklare sådana.
OT men Nja, jag var på en betatest av Star-award-bokning och det var endast sökning och reservation man kunde göra online, sedan skulle man ringa in för att få veta skatterna, betala och ställa ut biljetterna. Visst, det är mer än idag men inte hela vägen. Sökfunktionen var inte lika bra som Uniteds heller så det blir väl fortfarande på United man får börja, för att sedan möjligen reservera sina platser via SAS-tjänsten, men "First" fanns inte ens som kolumn i gränssnittet så det blir säkert bara väldigt enkla resor man kan ordna via denna tjänst de första åren.
 
Toppen