Hej enligt SAS gruppledare gäller ändringsavgiften om inte diamondmedlem själv finns registrerad i bokningen. Alltså om du bokar åt andra och inte själv reser så blir det ändringsavgift. Ändringar på sas.se är fortsatt gratis. Avgiften enligt ovan gäller om du ringer in och ändrar.
En annan sak är förstås att SAS är dåliga på att kommunicera detta. Det är ju en officiell diamond förmån så det hade ju varit rimligt att de informerar per mail eller i SAS appen då man justerar villkoren.
I mitt fall handlar det om en bonusresa med Star Alliance flygbolag där jag (EBD) och frun ska resa.
Jag fick nu även två mail med ”Rebooking Fee 150.00 SEK”
Det står "Boka bonusresor utan att behöva betala en avgift via EuroBonus medlemsservice.", det står inte att "ombokning" är gratis.Jag skulle direkt ta print screen och på listan över förmåner och sedan begära ersättning. På både hemsida och app står det att det inte är någon ombokningsavgift för Diamonds.
EuroBonus-medlemsnivåer | SASSAS skrev:DIAMANT-FÖRMÅNER
.
.
Boka bonusresor utan att behöva betala en avgift via EuroBonus medlemsservice.
Pratade precis med en av deras Christina i Tallinn.
SAS har bestämt att fr.o.m idag ändringsavgiften av 150 kr per person är tillbaka för oss som är EBD och gör ändringar på en bonusresa.
Nej, inte vad jag vet."Change awards through member service" Diamond = €15
Har det stått något annat tidigare?
Visa bifogad bild 74746
EuroBonus award rules & service fee - SAS