Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej, jag har en awardresa inbokad nu i höst till Sydamerika och funderar eventuellt på att boka om hemresan till en dag senare. Såg i villkoren att en ombokningavgift för interkontinentala flyg är 750 kr per person. Min fråga är om avgiften är för hela sträckan eller om avgiften för att boka resan från Amsterdam till Arlanda tillkommer så att slutkostnaden är 1000 kr per person? Tack på förhand
Det är 750kr/pp för hela sträckan.

Känner någon här till att vissa flighter, där det finns tillgänglighet enligt SAS sida, inte kan bokas som feeder flight?
Jag hittar tillgänglighet på SAS med AF från CPH till CDG men när jag ringer in får jag beskedet att den inte är möjlig att lägga till existerande bokning, bara som nybokning. Enligt agenten är det AF som satt detta som regel. Är det bara en oförmåga hos agenten eller ett verkligt hårt nej? Någon annan med erfarenhet?
Hittills testat 2 gånger och ungefär samma svar.

Känner någon här till att vissa flighter, där det finns till tillgänglighet enligt SAS sida, inte kan bokas som feeder flight?
Jag hittar tillgänglighet på SAS med AF från CPH till CDG men när jag ringer in får jag beskedet att den inte är möjlig att lägga till existerande bokning, bara som nybokning. Enligt agenten är det AF som satt detta som regel. Är det bara en oförmåga hos agenten eller ett verkligt hårt nej? Någon annan med erfarenhet?
Känner igen det svaret. I mitt fall gällde det på Air France egna avgångar, gick att koppla på SAS feeders utan problem, men då med rejält stopp i Paris.

Känner igen det svaret. I mitt fall gällde det på Air France egna avgångar, gick att koppla på SAS feeders utan problem, men då med rejält stopp i Paris.
Tack för snabbt svar! Tråkigt men då vet jag att det inte bara är en tillfällighet. I detta fall är det också Air Franceflygning, men enligt agent tillgänglighet på SAS feeder två timmar tidigare.

Exakt samma situation för mig, dock inte 100% säker vad orsaken var till att jag inte kunde lägga på AF, utan kundtjänst sa bara att den föreslagna flighten inte fanns/gick. Dock var det frågan om att få en längre layover för ett besök till Paris under dagen innan långa benet, nu är det på gränsen om jag orkar göra det eller ej. (Får bli en fråga närmare avgång)

Känner någon här till att vissa flighter, där det finns tillgänglighet enligt SAS sida, inte kan bokas som feeder flight?
På Diamond eventet så pratade jag med customer service om detta och de bekräftade då att AF/KLM visar olika tillgänglighet för befintliga bokningar och nya, detta är alltså något som styrs av revenue management systemet och därför kan det även (iaf teoretiskt) finnas platser som omvänt inte syns på SAS webb eftersom de enbart är tillgängliga för befintliga bokningar.

Som flera redan påtala så skiljer det sig på nya bokningar och bokningar som ändras.
Det kan även finnas restriktioner vilka flyg man får para ihop med varandra i en bokning.

Flygbolag har blivit väldigt mycket mer restriktiva med detta på senare år. Ibland kan kreativitet lösa vissa saker, men ofta är det nej och går inte påverka.

Gäller även SAS, CPH-LHR fanns i C, men som feeder enbart Economy.
Det har du rätt i, det har jag också råkat ut för fast på LHR-CPH. Det märkliga var att jag försökte göra hela bokningen direkt men var tvungen att lägga på feeder i efterhand. Tar de kanske från inventory för befintliga bokningar även i de fall det är en nybokning som kombineras med andra bolag?

Toppen