Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hur kontrollerar man en sådan här sak? Känns ju oerhört otryggt om man inte kan räkna med att en bokning faktiskt gäller.
Säkrast är nog att ringa. Man bör få en ny e-ticket när man lagt på feeders.

Det luriga är väl att man brukar få en ny itinerary så man kan tro att allt är klart även om det inte är så. Kollar man online på bokningen står ju e-ticket med.

Troligen har de inte varit biljetterade korrekt trots e-ticket.

Feeder var med KLM och vad jag vet brukar de bli avbokade efter 3 dagar utan korrekt biljettering, denna har dock varit bokat flera månader och blev avbokad dagen innan.

Sen är det konstigt med skatterna också om det nu varit problem. Men SAS agenten läste från bokningen att anledningen var att man inte fick blanda klasser på en bobusresa.

Säkrast är nog att ringa. Man bör få en ny e-ticket när man lagt på feeders.

Det luriga är väl att man brukar få en ny itinerary så man kan tro att allt är klart även om det inte är så. Kollar man online på bokningen står ju e-ticket med.
Säger du inte emot dig själv här, eller missförstår jag? Jag har en bokning ARN-CDG-MEX om några veckor där ARN-CDG är SAS Go och CDG-MEX är Air France Business. Jag har en Electronic Ticket Itinerary and Receipt, men menar du att man inte kan lita på den?

Säger du inte emot dig själv här, eller missförstår jag? Jag har en bokning ARN-CDG-MEX om några veckor där ARN-CDG är SAS Go och CDG-MEX är Air France Business. Jag har en Electronic Ticket Itinerary and Receipt, men menar du att man inte kan lita på den?
Jo det kan man.
Vi ska nog inte dra for stora växlar av att det blivit ett fel här på något sätt och ta det som standard att det är så det är.
Är 100-tals bonusresor varje dag med eurobonus, hur ofta hör man om detta problem.

Men som alltid vid bokning och ombokning måste man tyvärr se till att sas biljetterar. Det kommer ett mail med kvitto på nya bokningen med info om biljettering när det är utfört.

Hade en som ska ut på en partner award imorgon, som fick sina feeder flights till London autocancellerade idag.

Enligt SAS blev de avbokade på grund av att de var olika kabinklasser. Ekonomi på feeder och Business på långa flyget.

Är det någon ny taktik att avboka flyg 24 timmar innan?? Löste sig genom att boka en ny award till London separat men tråkigt att inte kundtjänst som ljög om det kunde lösa det ens.

Känns extra konstigt i och med att skatterna var låga utan Storbritanniens hittepå skatt. Får SAS stå för den nu?
Historian slutade inte där. Nytt flyg till London bokades ju separat, men när man skulle checka in på nästa flyg på LHR var det sequence fel och inte möjligt att checka in. Systemet trodde att man var kvar på Arlanda eftersom feedern fanns tidigare (men fanns ej på riktigt). Med ca 5 min kvar innan check in stängde ställde SAS ut nya biljetter (med start LHR) med extra skatter från LHR.

Kollade för övrigt awardplanner som det tipsades om och den visade status confirmed och biljetterad JA. Så den kan man nog inte lita på heller.

Är nog bäst att verkligen dubbelkolla sina bokning med feeders i framtiden.

Historian slutade inte där. Nytt flyg till London bokades ju separat, men när man skulle checka in på nästa flyg på LHR var det sequence fel och inte möjligt att checka in. Systemet trodde att man var kvar på Arlanda eftersom feedern fanns tidigare (men fanns ej på riktigt). Med ca 5 min kvar innan check in stängde ställde SAS ut nya biljetter (med start LHR) med extra skatter från LHR.

Kollade för övrigt awardplanner som det tipsades om och den visade status confirmed och biljetterad JA. Så den kan man nog inte lita på heller.

Är nog bäst att verkligen dubbelkolla sina bokning med feeders i framtiden.

Oj så hemskt, jag hade själv ett pulshöjande ögonblick med en bonus resa.

Utresa med KLM gick bra, men hem med Virgin så nekade dom frugans boardingkort och hävdade att vi inte betalat någon skatt eller avgift. Personal på flygplats kunde inte hjälpa och bara hänvisade till Virgins telefonsupport i Usa. Dock löste personen jag pratade i telefonen med, men man blir nervös att åka bonusresor nu. Speciellt när personal på flygplats inte kunde hjälpa och svarade snorkigt "jaha, det är en poängresa".

"Är nog bäst att verkligen dubbelkolla sina bokning med feeders i framtiden."

Hur kan man göra det?

Eller så ser man det som att saker skiter sig ibland, vilket såklart kan orsaka stress, men i princip alla dessa fall löser sig ändå till slut på plats.

Jag kommer självklart fortsätta hålla koll på att jag får e-ticket och kvitton på mailen. Men att i övrigt börja ringa kundtjänst ”bara för att dubbelkolla” ser jag ingen mening i. Det är ändå så pass ovanligt med större problem och, som sagt, även de problemen löses oftast på plats.

Dessutom är kundtjänst så pass opålitliga att ett ”allt ser bra ut” ändå inte behöver betyda något.

Vad glad jag är att jag läste om de här problemen!

Jag har pga double open jaw med 3 personer, 4 st bokningar. Alla hade en e-ticket kunde jag se under mina bokningar i SAS. Men när jag sökte på numren i mailen upptäckte jag att jag inte hade fått någon ny Electronic Ticket Itinerary and Receipt på den ena hemresan efter att jag hade gjort en ändring.
Fick prata med en väldigt kompetent person på kundtjänst som även självmant tog sig tid att gå igenom de andra bokningarna för att se till att inget hade blivit fel där heller.

Det hade hur som helst blivit något fel med den ena ändringen, och ingen biljett var utfärdad. Tog över en timme för honom att gå igenom allt och uppdatera poäng- och skattedragningarna och justera dem.

Hej, jag har en awardresa inbokad nu i höst till Sydamerika och funderar eventuellt på att boka om hemresan till en dag senare. Såg i villkoren att en ombokningavgift för interkontinentala flyg är 750 kr per person. Min fråga är om avgiften är för hela sträckan eller om avgiften för att boka resan från Amsterdam till Arlanda tillkommer så att slutkostnaden är 1000 kr per person? Tack på förhand

Toppen