Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Vet inte om det är rätt forum. Har ringt in två gånger och bokat hemresa från Indonesien. Bägge gångerna har det visat sig att de nu misslyckats att boka. .Ringde en tredje gång, denna gång sket det sig med att hitta nyta biljetter så nu står jag utan hemresa. Bägge gångerna har det skickats till ticketing och de misslyckats. Helt sjukt dåligt får jag säga. Går ju inte lita på dem..
Vad har du fått för anledning till att det inte gått att biljettera? Spännande att höra anledningen? Jag bommade en feeder pga att vi hade feeder via CDG i C men ville boka feeder direkt till CPH i GO men det gick inte när det redan fanns en feeder i C!

Kan väl hoppa in i ledet här och berätta om min erfarenhet men den rimmar ju med det mesta vi hör här. Jag bokade en resa för hela familjen (4p) i business CDG-DXB online - ringde för att lägga till feeders - fick feeders tillagt och var sedan tvungen att splitta bokningen i två för att kunna applicera vouchers. Givetvis blev jag bara biljetterad på ena resan och imorse försvann feeder-flighterna på den andra resan. Ringde in vid lunch för att komplettera och business (well plus) flighterna var givetvis borta. Nu verkar det ju gå fint att lägga till feeders i annan bokningsklass så håller tummarna för att jag får behålla mina ekonomi-biljetter. Den som lever får se. Soppa.

Vad är feeder?

Första gången sa de att det inte ens fanns något i kön.... suck

Andra gången hävdade de att biljetten de försökt boka inte fanns.. vilket är en lögn för att jag såg den via sas hemsida. Anledningen att jag ringde var att koppla ihop sista anslutningen som inte syntes. Kanske därför det blev strul ingen aning

Kan väl hoppa in i ledet här och berätta om min erfarenhet men den rimmar ju med det mesta vi hör här. Jag bokade en resa för hela familjen (4p) i business CDG-DXB online - ringde för att lägga till feeders - fick feeders tillagt och var sedan tvungen att splitta bokningen i två för att kunna applicera vouchers. Givetvis blev jag bara biljetterad på ena resan och imorse försvann feeder-flighterna på den andra resan. Ringde in vid lunch för att komplettera och business (well plus) flighterna var givetvis borta. Nu verkar det ju gå fint att lägga till feeders i annan bokningsklass så håller tummarna för att jag får behålla mina ekonomi-biljetter. Den som lever får se. Soppa.
OK nu fattar jag vad feeders är... Fan blir så irriterad när jag hör historierna. Jag gjorde precis så som ni beksriver nu, bokade online och ringde in för att lägga till feeders. När jag dock ringde för att boka hemresan sa de att så behöver du inte göra så därför bokade jag aldrig online. Helvete... Nu är de borta och finns knappt nån tillgänglighet. Ska ändå ge den danska tjej som jag pratade med cred för att hon verkligen försökte via sin manager att lösa nåt. Hon sa att inom närmaste veckorna ska det släppas rätt mycket. Nu ser det ju katastrof ut med bara en plats som släpps per flight

OK nu fattar jag vad feeders är... Fan blir så irriterad när jag hör historierna. Jag gjorde precis så som ni beksriver nu, bokade online och ringde in för att lägga till feeders. När jag dock ringde för att boka hemresan sa de att så behöver du inte göra så därför bokade jag aldrig online. Helvete... Nu är de borta och finns knappt nån tillgänglighet. Ska ändå ge den danska tjej som jag pratade med cred för att hon verkligen försökte via sin manager att lösa nåt. Hon sa att inom närmaste veckorna ska det släppas rätt mycket. Nu ser det ju katastrof ut med bara en plats som släpps per flight

Inte för att vara negativ, men kundtjänst har NOLL insikt om partnerbolag i SkyTeam avser att släppa award-biljetter (om det är det du syftar på, att SAS släpper egna biljetter händer ju hela tiden så visst där finns det väl en viss chans) - skulle tolka det som en ren lögn. 1 plats per flight var ju rätt vanligt inom vissa bolag i slutet av *A-tiden och jag tror att detta är det nya normala.

Herregud! Kundtjänstmedarbetare borde få löneavdrag om dom sitter och hittar på saker som tex att Airfrance ska släppa fler awards till EB om några veckor...buuuuhhh!!

kundtjänst har NOLL insikt
Punkt.
skulle tolka det som en ren lögn
Vanligt förekommande, kanske t.o.m. satt i system? Lögner och rena påhitt har de sysslat med i flera år.
Kundtjänstmedarbetare borde få löneavdrag om dom sitter och hittar på saker
De som anställer och utbildar nya kundtjänstmedarbetare borde få stå till svars på nästa EBD-event.

Har också flighter i jan/feb att lägga till feeders på (till/från CDG) varav den ena har långa benet med AF. Orkade inte med kön idag men efter att läst denna tråd så inser jag att det kanske inte spelade någon roll (om det ändå är kört med KLMAF-feeders).

Kolla man månadsöversikten genom SAS nya sökfunktion så känner jag mig ganska trygg i att platser kommer att komma, verkar vara ungefär sex månader i förväg (men så har jag en 2025 voucher så ingen issue där). Tänker även att jag lika gärna kan flyga från CPH istället för GOT, vilket ytterligare förbättrar möjligheterna.
Citerar mig själv här och kanske inte lägre relevant för dig @Maja om din voucher löpt ut. I helgen dök det upp SAS flighter med bonusplatser på datum i jan/feb som jag ringde en och bokade. Tog till/från CPH då det fanns mer i Plus jämfört med GOT, samt att istället för att vänta 6h på CPH för flight till GOT så hoppar vi på tåg till Gbg och är hemma tidigare (om man nu kan lite på tågen).

Bra agent och fick precis biljetterna i mailen.

Vad är erfarenheten kring awards på KLM/AF till EuroBonus på business CPT? Har sökt med ljus och lykta både nära och långt fram men hittar aldrig något på SAS award webb.

Toppen