Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Svarar mig själv med att det gick utmärkt att lägga till Sky Team-feeder flight trots att kupongen var utgången.
Det är vad flera av agenterna också påstod när vi försökte få till feederflights. Den agent som till slut löste att boka en feederflight sade samma. Hade iofs 19 samtal om detta med varierande ”information” så vi vågade aldrig chansa på att vänta.

Hur får man vetskap om dessa släpps, deras nyhetsbrev eller här?
BC är i princip min enda källa för denna typ av information. Vad jag vet finns ingen officiell information om att platser släpps utan det handlar om att någon upptäcker det och delar med sig. Med det sagt så kan det säkert dyka upp i diverse Facebook grupper som ibland nämns här (men det är inget som jag har koll på).

BC är i princip min enda källa för denna typ av information. Vad jag vet finns ingen officiell information om att platser släpps utan det handlar om att någon upptäcker det och delar med sig. Med det sagt så kan det säkert dyka upp i diverse Facebook grupper som ibland nämns här (men det är inget som jag har koll på).
Har man lite alerts på awardfares på attraktiva resor så rasslar det till i mejlen ordentligt och då är kosläppet i full gång :)

Brukar märka själv då jag ofta är inne och söker runt lite olika rutter. Var väldigt tydligt vid förra släppet. Annars får man hoppas någon postar här/fb.

Svarar mig själv med att det gick utmärkt att lägga till Sky Team-feeder flight trots att kupongen var utgången.
Pratade också med dem och det gick att lägga till SkyTeam feeders men inte SAS. Vet någon varför det är så här? Går det att komma runt detta på något sätt?

Jag frågade idag om att lägga till anslutning AMS-ARN på befintlig bokning BKK-CKG-AMS med utgången voucher.
Svaret jag fick var att jag skulle bli tvungen att betala fullt poängpris alternativt använda en till voucher.
Samt 15 EUR i ombokningsavgift.

Jag frågade idag om att lägga till anslutning AMS-ARN på befintlig bokning BKK-CKG-AMS med utgången voucher.
Svaret jag fick var att jag skulle bli tvungen att betala fullt poängpris alternativt använda en till voucher.
Samt 15 EUR i ombokningsavgift.
Med SkyTeam feeder el SAS? Om SkyTeam HUCA.

Vi kom aldrig så långt i diskussionen.
Det var inte aktuellt att lägga mer poäng alt en till voucher.
Men det fanns awardtillgång med både sas och klm via skyteam-sökningen på sas hemsida.
Inte alltid det är 1:1 mot vad SAS ser som feederflights (tydligen). Ring igen är mitt förslag. De riktigt bra agenter som kunde hjälpa oss till slut var båda svensk talande. Båda sade dessutom att feeders var möjliga att lägga till även om vouchern gått ut för agenterna rör ändå inte resan som sådan (enligt dem).

Toppen