Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Vad är erfarenheten kring awards på KLM/AF till EuroBonus på business CPT? Har sökt med ljus och lykta både nära och långt fram men hittar aldrig något på SAS award webb.
Lätt att hitta när AF/KLM gör award dumpning som i början av mars. Annars kan man hitta med Kenyan eller Virgin. JNB är lättare att hitta än CPT.

Lätt att hitta när AF/KLM gör award dumpning som i början av mars. Annars kan man hitta med Kenyan eller Virgin. JNB är lättare att hitta än CPT.
Jag har siktat på en resa i april nästa år och bokade därför inget när det stora släppet skedde förra månaden. Mitt intryck är dock att det tidigare fanns ett bra utbud av business-stolar med AF/KLM ca 360 dagar fram i tiden men att det nu är helt utrensat. Känns inte som att allt är uppbokat, utan snarare som att de stängt av kranen.

Jag har siktat på en resa i april nästa år och bokade därför inget när det stora släppet skedde förra månaden. Mitt intryck är dock att det tidigare fanns ett bra utbud av business-stolar med AF/KLM ca 360 dagar fram i tiden men att det nu är helt utrensat. Känns inte som att allt är uppbokat, utan snarare som att de stängt av kranen.
Kanske missförstod om det är hela närmaste du menar är urplockat eller bara dagarna runt 360 dagar framåt.

Nu gjorde jag bara en snabb koll en vecka i april men till JNB fanns det 24-27/4 och till CPT 24, 26 och 27 med AF/KLM så helt utplockat är det inte. Men det är som sagt kanske längre bort i tiden du kollat?
Till JNB fanns också med Kenya 23 och 28 under den veckan jag kollade.

Kanske missförstod om det är hela närmaste du menar är urplockat eller bara dagarna runt 360 dagar framåt.

Nu gjorde jag bara en snabb koll en vecka i april men till JNB fanns det 24-27/4 och till CPT 24, 26 och 27 med AF/KLM så helt utplockat är det inte. Men det är som sagt kanske längre bort i tiden du kollat?
Till JNB fanns också med Kenya 23 och 28 under den veckan jag kollade.
Menade främst efter årsskiftet, där det tidigare dök upp nya platser dagligen.

Citerar mig själv här och kanske inte lägre relevant för dig @Maja om din voucher löpt ut. I helgen dök det upp SAS flighter med bonusplatser på datum i jan/feb som jag ringde en och bokade. Tog till/från CPH då det fanns mer i Plus jämfört med GOT, samt att istället för att vänta 6h på CPH för flight till GOT så hoppar vi på tåg till Gbg och är hemma tidigare (om man nu kan lite på tågen).

Bra agent och fick precis biljetterna i mailen.
Tack för tipset, men tyvärr är den enda poängflighten med SAS avgången som går 18:55 via CPH och ankommer GOT 22:45. Problemet är bara att vi landar på AMS kl 08:35 så det känns extremt segt att sitta så många timmar och vänta. Inväntar därmed en F&F-kampanj där jag hoppas kunna betala för en biljett hem. Önskedrömmen hade varit att vi hann med 11:10-avgången via ARN och ankomst GOT 15:25, men det är kanske lite väl optimistiskt på separata biljetter. Tyvärr inga höjdaravgångar att välja mellan för tillfället.

På *A tiden så fanns det en del destinationer där det frekvent dök upp upp till 9 platser, exempelvis till flera destinationer i USA.
Finns det något liknande nu med SkyTeam?

Om man vill försöka sig på att få in 7pers i Business på samma flyg både ut och hem bokat för Eurobonuspoäng, vilka destinationer ska man titta efter?
Eller är det bara att glömma?

Toppen