Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Stämmer bra! Swiss informerar även på hemsidan om vad som gäller i denna situation. Kopierade även in detta i sista mailet men fick ändå samma svar.
Kan tillägga att samma person har svarat på alla mailen.

"FAQs: Flight irregularities | SWISS
In the event of an overnight stay in a hotel, how can I claim a refund?
In the event your departure is pushed back to the following day, we will take care of a hotel. If our employees aren’t able to do so, you can book a hotel yourself and request a refund for the costs of your room, transport to and from the airport and hotel as well as meals. As a rule, SWISS will only refund costs for a stay in a three-star hotel with a receipt. In the very rare case that a three-star hotel is not available, SWISS will refund the costs of a higher category.
To issue the refund we need the following from you:

• Hotel receipt
  • Receipts for all transport used and meals
  • Reservation number or e-ticket number “
Frågan är nu vart man kan vända sig för att få hjälp att driva detta till synes glasklara fall ?
Swiss bråkar som @palmen nämnde. Jag har ett glasklart förseningsfall från december 2022 som nu genom flygrättbyrå ligger hos domstol. ARN kan göra en bedömning men frågan är om det hjälper. Jag skulle driva ett småmålsförfarande i lokala tingsrätten eller ta hjälp av reseförsäkringen.

För många år sedan hade jag ett klockrent ärende med Swiss, men handläggaren ville ha mer information, och ännu mer information. Varje gång jag svarade (ca 10 gånger) var det alltid samma handläggare som kom med undanflykter, ville ha mer information återigen och jag kom inte vidare . Till slut tog jag kopior från hela konversationen och skickade till Swiss per brev; pengarna kom inom en vecka.

FInns det något sätt att få fram hur många försenade plan ifrån flygplats en speciell dag. Flightradar har bara en vecka tillbaka i gratisversionen
Jag söker hur många försenade flygplan ifrån Arlanda den 27 december 2024

FInns det något sätt att få fram hur många försenade plan ifrån flygplats en speciell dag. Flightradar har bara en vecka tillbaka i gratisversionen
Jag söker hur många försenade flygplan ifrån Arlanda den 27 december 2024
Skicka in claim asap. Ingen idé att marinera det. Du riskerar att inte ha rätt till att hävda ersättningskrav. Tror du redan är i riskzonen att vara för sen...

Skicka in claim asap. Ingen idé att marinera det. Du riskerar att inte ha rätt till att hävda ersättningskrav. Tror du redan är i riskzonen att vara för sen...
Jag sökte alla avgångar för den dagen ifrån ARN.
Rödnos hävdar väder, men dom var ända planet med försening den tiden.
Så jag undrar om det finns någonstans där jag kan hitta en lista på alla avgående flyg ifrån Arlanda den dagen

Väder på Arlanda, en route eller på destinationen?

Edit. Blir ju lättare att hjälpa till om du även skriver flight-nummer.
Jag miss inte flight nr nu men det var 2h35m sen, om det är dåligt väder som dom påstår så borde flera flight varit försenade inte bara ett norweigen plan. Jag tittade på flighradar avgående ifrån ARN när det hände och det var inget annat plan försenat. Kanske var vädret lokalt över detta flygplan?? Till saken hör att vid avgång så hade inte detta plan ens landat på arlanda. Så sent inkommande plan är mera troligt.

Eftersom jag inte har kvar bilden ifrån flightradar så letar jag efter någonstans där jag kan se hur många avgående plan ifrån ARN som var försenad för att skicka med till ARN för att bevisa att det förmodligen inte var dåligt väder som försenade flighten. Eftersom vid dåligt väder så är det ofta flera försenade flight sammtidigt

Till saken hör att vid avgång så hade inte detta plan ens landat på arlanda. Så sent inkommande plan är mera troligt.
Helt ny info och då låter de som att de skyller på vädret som drabbade inkommande flight (men samma fysiska flygplan).

Kanske var vädret lokalt över detta flygplan??
Vill du ha hjälp så kan du ju tona ner sarkasmen till att börja med.
Nu vet jag ju inte din destination men om din flight ska till London Gatwick och det är dåligt väder där så kanske inga andra avgångar drabbas (då Norwegian är de enda som flyger dit från Arlanda).

Helt ny info och då låter de som att de skyller på vädret som drabbade inkommande flight (men samma fysiska flygplan).

Vill du ha hjälp så kan du ju tona ner sarkasmen till att börja med.
Nu vet jag ju inte din destination men om din flight ska till London Gatwick och det är dåligt väder där så kanske inga andra avgångar drabbas (då Norwegian är de enda som flyger dit från Arlanda).
Sarkasm, jag ..nu förstår jag inte ;)
Men frågan var

Jag söker hur många försenade flygplan ifrån Arlanda den 27 december 2024”
Så jag förstår inte varför bland in allt annat.

Rödnos är fulare än så dom säger bara väder och när frågar efter bevis så vägrar dom att delge info. Om det är väder tidigare, så har dom inte sagt något om det. Men det spelar ingen roll i Eu 261 2004. Tidigare förseningar är inte extra ordinära i denna flight

Toppen